TISDAG 30 MARS.

Idag fick jag lite sovmorgon. Om man kan kalla det för det, jag sov inte särskilt bra. Men jag gick upp vid 7. Skulle vara hos barnmorskan 7.45 och som vanligt fick jag stressa för att hinna med allt som jag min tidsoptimist trodde jag skulle hinna på morgonen..

Kim ringde vid 7.30 och sa att han var i Norrahammar och att han hann följa med också. Det var roligt. Han fick höra bebisens hjärtljud för första gången. Han tyckte det var döfränt. (Kims egna ord) :) Även Svärmor som skulle till tandläkaren fick följa med in en sväng och lyssna. Jag är så glad att vi har sådana underbara föräldrar både jag & Kim. Omtänksamma & kärleksfulla. De kommer bli underbara far- och mor föräldrar.

Allt såg bra ut hos barnmorskan. Bebisens hjärta slog 140 slag per minut denna gången. Helt normalt. Vi mätte livmodern. Vi ligger fortfarande precis i mitten på kurvan. Blodtrycket var helt ok. Urinprovet likaså. Fick lämna blodprover igen. Usch, tycker det är lite läskigt. Det blir läskigare och läskigare ju äldre jag blir känns det som.. :P

Fick läsa lite i en pärm om för tidigt födda barn och neonatalavdelningen. Mycket bra information. Fick även info om föräldraträffarna som är i maj som vi förmodligen ska gå på..

Efter det åkte jag till jobbet. Vi hade arbetsplatsmöte på Dunkehalla idag. Gick igenom massa saker. Sedan har vi planterat påskliljor i urnorna runt om på kyrkogården. Det blev så fint så. Härligt med lite färg nu efter vintern. Gula härliga påskliljor som lyser upp.


Urnorna utanför kapellet.


Påskliljor.


Även cykeln fick komma ut nu. En däckpump bara, sen var den redo. :)

Efter jobbet åkte jag till Taberg och hem till Pernilla. Solade solarium så jag ser lite pigg och fräsch ut. Men det var otroligt obekvämt att ligga i solariet, så det kommer jag inte göra igen på många månader. Fick jätteont i svanken också av att ligga där.. Hårt, svettigt och obekvämt. Nej tack!

Jag och Pernilla planerade lite inför knytkalaset/påskfesten/partyt som blir på lördag. Kollade av vilka som ska komma och bestämde vad alla ska ta med sig m.m. Vi fick ihop det riktigt bra! Som vanligt! haha.. Vi är världens bästa partyfixare! Maten kommer bli super! Och sällskapet detsamma!

Planerade även lite inför efterfesten/förfesten den 17 april. Tabergsmilen. Vilka som kommer, vad vi ska laga/äta, hur mycket vi ska betala osv. Även det blev superdunderbra! Vi kan vi! ;)

Nu ska jag försöka sova. Är ganska seg faktiskt.

Godnatt. Puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback