Söndag 14 Mars.

Söndagen var lugn som vanligt.

Jag, Pernilla, Carina & Tesan åkte till Vireda och satte nya rosor vid Farfars grav. Det var fortfarande bara vi som skottat fram rabatten vid stenen. Men fint var det iallafall!







Sen åkte vi en sväng i Taberg & Kollade på hus. Körde fast på en återvändsgata vid Templarliden.. Haha. Eller fast och fast. Vi kom inte upp. Trodde aldrig vi skulle komma därifrån.. Det var isgata, och näst intill omöjligt att komma uppför backen med min bil. Även om backen inte var särskilt brant.

Men vi pigga damer fixade väl det galant ändå. Efter några försök att köra upp hittade vi en sån där gul låda med grus. Perfekt att den stod där vid kanten bakom en stor snöhög. Som tur var fanns det lite grus kvar i botten. Pernilla la sig på knä i snön (haha) och skrapade ihop en hel kasse med grus som vi strödde ut i backen, och sen funkade det att gasa upp. Puh. Men jobbigt var det!

Tesan halkade och slog sig lite. :/ Men tack för att du offrade dig för laget. :P


Backen och vår fina grusning.


Carina, Pernilla & Tesan.

Efter det lagade Carina god middag åt oss hemma hos Pernilla. Sen åkte jag hem och intog liggläge i soffan och där låg jag resten av kvällen.. :P


Solsken & Snickersglass. Mmmm. :P

Kommentarer
Postat av: tesan

vilken mysig dag det blev. tycker så mycket om er!!! <3

2010-03-17 @ 11:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback