Onsdag 24 Mars.

Nu kom jag precis hem från Ica Maxi. Måste plocka upp maten, men jag mellanlandade här lite.. :)

Va jättesugen på godis i affären, men nu när jag kom hem har jag ätit typ 5 bitar och det räcker.. Denna godisskålen skulle räcka hur länge som helst om det bara var jag som åt ur den. Nu får vi se om den räcker till helgen. haha..



Det har gått bra på jobbet idag. Inte alls lika trött idag som igår och i måndags. Kroppen börjar redan vänja sig, fast jag hade träningsvärk i axlarna igår. Idag har vi klippt träd. Det var väldigt kallt i morse, men sen på eftermiddagen när solen tittade fram var det riktigt skönt!


Träden vi rensat från döda grenar idag.


Satte lite lökar i höstas. Här börjar krokusarna kika fram när snön smälter.

Igår däremot var det ett riktigt helvete att jobba utomhus. Det var regnkappa som gällde hela dagen. Usch vilket tråkigt väder det var! Blött och grått och trist. Plockade pinnar och räfsade skräp i stort sett hela dagen. Mycket böja upp och ner. Fick ont i halsen också och blev dunderförkyld inatt. Det måste berott på det blöta kalla vädret. Det ska ju inte ha någon betydelse, utan det är virus som gör en förkyld, men jag tror absolut att det beror på gårdagens väder!

Har sovit dåligt inatt också. Legat vaken och snurrat och vatt uppe x antal gånger. Inget roligt alls! Särskilt inte när klockan ringer vid 6 och man känner sig lika trött som man gjorde när man gick och la sig..

Träffade Emelie Viberg på Kaffe Paus efter jobbet igår. Åt taccotallrik och världens största chokladboll till efterrätt. Vi delade, men orkade ändå inte äta upp hela. :P Satt och tjötade massa och tiden bara rann iväg! 1,5 timme kändes som en halvtimme. Tiden går fort när man har roligt!

Lite bilder från gårdagen:


Jag på jobbet.


Minneslunden.


Tråkigt väder..


Slottskapellet.


Elbilen kämpar på.


Hittat lite pinnar..


Emelie njuter mitt i en tugga.. :P


Emelie & den stooora chokladbollen.


Moi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback