FREDAG 26 MARS.





Blev jätteförkyld natten till Fredagen. Och då menar jag verkligen jätteförkyld! Hade typ ingen röst när jag vaknade, och mådde skit. Funderade på att sjukskriva mig till jobbet, men det känns ju inte så kul att behöva göra det första veckan så jag stod ut hela dagen lång! Men det var jobbigt..

Vi körde städrundan, sen sopade vi grus hela dagen. Sjukt mycket grus som ligger på vägarna och gångarna som ska tas upp! Och skitjobbigt att sopa. Nu känner jag verkligen att jag inte kan jobba som innan. Känns tråkigt. Känns som att jag vill och kan så mycket mer än jag gör. När jag jobbar så vill jag ju jobba ordentligt, köra på så det blir färdigt liksom. Nu känns det som om allt går i slow motion. Vill ta i mer, men kan/borde/får inte. Måste tänka på ryggen också. Och att inte lyfta tungt. Det är svårt, för många jobb blir svåra att göra.

Och så var det inte så varmt inne i stan som jag trodde. Måste vara vättern som kyler. 4+ hade vi. Kallt i skuggan. Hemma hade det varit tvåsiffrigt. Typiskt.

Efter jobbet åkte jag ut till Ekornahult och hälsade på mamma & Julia. mamma hade lagat stuvade makaroner & falukorv. vaggeryds chark såklart. haha. Min älsklingsmat. Vi var ute en liten sväng sen kollade vi på gamla kort från när jag var liten. Så roligt.

Det var så konstigt, för jag tänkte i bilen påväg hem att jag skulle titta i våra gamla fotoalbum, så när jag kom hem satt Julia redan och kikade i dem. Vilket sammanträffande! :P Hon tyckte det var jätteroligt att se oss allihopa när vi var små. Och så kollade vi på henne som bebis. Sötnos.

Mamma fick känna bebisen sparka första gången också. Hon har velat det länge, men det har varit så stilla och lugnt varje gång. Nu fick hon först känna två gansk små sparkar, sen satte den igång och snurra och röra på sig ordentligt där inne så hon kunde känna riktigt ordentligt. Det var nog för att hon pratade med den så gulligt. -Hallå. Det är mormor som pratar.
Min mamma ska bli mormor. :) Spännande!


Julia har fått ut sin cykel nu. Och som hon far fram på den! En riktig liten cykelgalning!




Hämtade hö till kaninen & marsvinet i Ladan.

Jag åkte hem vid 20.30 typ och var jättetrött. Kim(!) lagade god mat när vi kom hem. Stekt fläskytterfilé med pommes och sås. Riktigt bra gjort av honom! :) Jag var svintrött så direkt efter maten gick jag och la mig och somnade som en stock! Drack massa massa vatten, så inatt har jag nog varit uppe på toa minst 7 gånger. Mindre kul!..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback