99 Dagar Kvar..

 
Du är på dag 181 av 280. (64,6%).
Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 5 fulla dagar (v25+5).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 20 jun 2010
Du har 99 dagar kvar till beräknad förlossning.



Nu är det bara 99 dagar kvar. Tiden bara rinner iväg! Ungefär 3 månader. Sen får vi veta om det är en liten flicka eller pojke som bor där inne. Jag tror stenhårt på pojke fortfarande. Det känns väldigt rätt. :P

Jag har gått upp ca 7 kilo sedan inskrivningen, och det mesta sitter som tur är på magen än så länge!

Jag börjar känna av bebisen mer och mer där inne med sparkar, sprattel och tryckningar. Fast mest är det fortfarande på kvälllarna, nätterna och morgonarna. Ibland är det liv på dagarna också, men inte alls ofta.

Kände en jättehård spark för några dagar sedan. Jag blev själv väldigt förvånad och skrek till lite. Det kändes ganska konstigt när den var så hård. :)

Det var några dagar sedan jag skrev nu. Känns som jag varit alldeles för upptagen med att.. ÄTA. haha. Känns som det är det enda jag gör. Fast ändå äter jag inte jättemycket, men det blir mer och mer sug efter vissa saker.
Glass t.ex. nu på senaste.. :P

Särskilt igår. Kim kom inte hem förräns sent, så jag låg i soffan och tyckte synd om mig själv för att jag inte hade så mycket att göra och då smaskade jag i mig massa gott. Grillade kycklinglår med sallad och citron. Och till efterrätt en blåbärsstrut med nougatsås. Och en påse kanonsalt. Det var mums!

Alla andra var ju bortresta eller på partykryssning, så det fanns ingen jag kunde umgås med..

När Kim kom hem vid 21.30 åkte vi in till stan och köpte kinamat. Inte fel det heller. Vi tittade på Äntligen Midsommar. Den var ganska rolig och jag skrattade ganska mycket emellanåt!







I morse gick jag upp strax innan åtta. Tidigt för att vara på en lördag. Kim åkte iväg på utställning och jag skulle anmäla våra 8 lag till Tabergsmilen. Det gick bra, vi fick tid vid 9 och framåt, som vi ville. Däremot tog det ca 40 min innan jag kom fram, fast jag ringde konstant från kl. 8. På två telefoner! Men det är väl inte så konstigt, anmälan gick göra mellan 8-12 idag, och de tar bara imot 300 lag i år, så det gäller att ligga i. Särskilt vi som vill gå ung. samma tid allihopa.

Det är 5:e året i rad nu som vi heter Pink Ladies. JUBILEUM! :) och vi är ung. samma personer. Några har bytts ut hit och dit, men i grunden är vi samma iallafall! Det är roligt! Hoppas på fint väder nu den 17 April! Vi har haft ganska tur alla andra år, så vi får hålla tummarna!

Tabgersmilen Pink Ladies 2009:



Tabgersmilen Pink Ladies 2008:


Tabgersmilen Pink Ladies 2007:


Tabgersmilen Pink Ladies 2006:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback