3 Mars.

Idag har solen skinit ute och det har varit jättefint väder. Samma som igår. Det skulle visst hålla i sig. Skönt! ;)

Jag har storstädat lägenheten idag. Dammat och haft mig. Och städat hela toaletten. Så skönt att ha det gjort.. Tyvärr måste det ju göras igen. Och igen. Och igen. Men det är fint just nu iallafall! :)

Efter det var jag & Kim på a6 en snabbis och köpte födelsedagspresent till mig. Men jag ska inte öppna den förrän imån. Jag bad att få den inslagen så det är en superfin paket som ligger och väntar på mig imån!
Tänkte att det är ju roligt att få den inslagen, även om jag vet vad det är för något.

Så när jag ber henne i kassan på Kicks slå in den tänker jag att hon vet ju inte att den är till mig så det gör ju inget. Då kommer väl Kim och upplyser henne om att den är till mig och att jag köper presenter til mig själv och ber att få dem inslagna.. Knappt pinsamt. Men men. Det är ju roligare att få en inslagen present i vilket fall. :P



Igår var jag hos Barnmorskan första gången efter inskrivningen. Det var 3 månader sedan sist jag var där, (30/11) så det var skönt att träffa henne igen och prata lite.
Ska gå tätare nu framåt, så ska dit redan om fyra veckor igen.

Allt såg bra ut, och vi låg precis i mitten på kurvan som de mäter.

Fick höra bebisens hjärtljud för första gången. HÄFTIGT! Gud vad fort de slog! Dubbelt så snabbt som mina! 146 slag per minut.

Jag fick väga mig och jag har gått upp 6 kg sedan inskrivningen. Det var visst nytt nu, att man ska räkna vikten från den dagen man skrivs in. Innan har det varit från det datum man blev gravid. Skulle jag räkna från det datumet jag blev gravid har jag bara gått upp 3 kg. Jag gick ner 3 kg i början eftersom jag mådde så illa hela tiden och hade svårt för att äta.. Men 6 kilo är rätt lagom. Medel som man ska ha gått upp nu är 5-7 kg så jag ligger i mitten där med..:)

Jag behöver äta järntillskott, 1 tablett varannan dag, men det var ganska väntat. Äter inte så mycket järnrik mat, så det var jag redan ganska inställd på. Hoppas inte jag får några jobbiga biverkningar bara..

Det börjar närma sig nu.. Idag är jag i vecka 24 + 2 dagar. Snart har 6 hela månader gått.. Jag är glad att allt går som det ska och att jag inte har några större problem än sålänge..

I bilen påväg ut till Ekornahult.


Solen skiner.


Mammas & Pappas hus.


Efter BM åkte jag ut till Ekornahult och käkade frukost med mamma och Jossan. Mamma hade stekt bacon och ägg. Lika gott som alltid! :)

Vi tog en promenad i det fina vädret. Så underbart!

På kvällen var det dags för Desperate Housewives premiär hos Pernilla. Den har vi väntat på!

Kvällen till ära så grillade vi! Utomhus! MMmm vad gott det var! Helt underbart! Grannarna måste trott att vi va knäppa om de såg oss i snön! Haha. Men det luktade så gott!!

Vi gjorde klyftpotatis, palsternacka och purjolök i ugnen, en god sallad med fetaost, sweet chili sås & grillad fläskytterfile. Till efterrätt blev det kladdkaka med vaniljvisp.

Kollade även på premiären av Cougar Town. Det var ganksa roligt faktiskt! Får nog börja titta på det. :P Det är ju alltid efter desperate, så det är inte så svårt att komma ihåg.

Tänt var det här!


Piggt!


Jossan var med en sväng också.


Pigga grillmästare!


En välfylld grill! Smaskens!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback