27 + 5.

Du är på dag 195 av 280. (69,6%).

 
Du är i vecka 28.
Du har gått 27 fulla veckor och 5 fulla dagar (v27+5).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 20 jun 2010
Du har 85 dagar kvar till beräknad förlossning.





Ännu en vecka har gått. En vecka sedan jag visade hur magen såg ut. Nu är den stor. :)

Jag har jag gått upp 7,8 kg sedan inskrivningen.

Magen bara växer och växer. Det går snabbt nu känns det som. Har mätt omkretsen på den idag. 109 cm. Men då mätte jag på morgonen. Känns alltid som den är mindre på morgonen och sväller upp framåt kvällen. Första gången jag gjorde det. Synd att jag inte gjort det tidigare.. Men innan jag blev gravid tror jag den låg runt 80 cm. Så det är ca 30 cm mer. I omkrets. Det är mycket! 37 % större! ;)

Annars går det mesta bra. Ryggen värker ibland. Tror det beror lite på brösten också. Och tyngden på axlarna. Det är inte bara magen som växer. :P

Blivit lite tröttare på sista tiden..

Tycker det är mysigt och blir helt till mig varje gång bebisen rör på sig. Pratar med den mycket och klappar på magen. :) Sjunger för den, men mest i duschen. haha..

Måste fundera lite mer på namn nu. Vi har några förslag. (Ganska många iofs) Men inget som direkt känns JA! Det ska han/hon heta. Jag som är så velig kommer väl aldrig kunna bestämma mig för något. Men det är som det känns nu. Sen när bebisen är född kanske vi ser direkt vad det är för liten krabat. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback