26 + 4.

Du är på dag 187 av 280. (66,8%).

 
Du är i vecka 27.
Du har gått 26 fulla veckor och 4 fulla dagar (v26+4).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 20 jun 2010
Du har 93 dagar kvar till beräknad förlossning.





Jag har gått upp 7.5 kg sedan inskrivningen..

Nu börjar det hända grejor. Mer mage, mer sparkar, mer ryggont, mer problem.. :P

Skulle måla tånaglarna innan, det var sådär smidigt.. Stående framåtböjd med djupa andetag fick jag väl tillslut färgen dit jag ville. Blev ganska bra ändå. Uppifrån min synvinkel iallafall. Sen hur det ser ut i närbild är ju skit samma.. :P

Bebisen sparkar mer & mer för varje dag. Hårdare sparkar och oftare. Magen känns stenhård och ganska öm imellanåt.

Det blir svårare och svårare att sova. Vaknar typ 100 gånger varje natt och snurrar och har mig. Har kommit på att det är ganska skönt med en kudde under ena benet, så konstigt som jag ligger..

Men jag ska inte klaga. Det kunde varit värre. Mycket värre.

Det är då härligt att känna dig röra på dig inne i magen vårt lilla underverk. Vi längtar efter dig!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback