Måndag 22 Mars.

Nu är jag helt slut. Ligger i sängen och ska strax sova. Har redan sovit i soffan några timmar.. :P

Kom hem från jobbet, lagade jättegod spenat med vitlök/ost gratinerad kassler, fixade lite, duschade, rakade benen (väldigt osmidigt) och slängde mig i soffan.

Det gick bra att jobba idag. Vi gjorde det vanliga måndagsarbetet, städrundan. Sådär spännande.. Mycket gående, skräp, glasflaskor & burkar. Särskilt i Sofiaparken. Sjukt hur mycket som gömt sig under snön och kommer fram nu.. Hittar all möjlig skit i Sofiaparken. Skor, strumpor, trosor, döda fåglar, använda tamponger, pengar, smink, strumpbyxor, glas, pizzakartonger, öl, fälgkors, HUNDBAJS!.. Hittade en hel sminkväska en gång utanför hörnan vid Harrys. Och ett par fina nästan nya kängor. 2 styckna. Vem går hem utan skor?! Hmm.. Händer nog en hel del märkliga grejor där på helgerna. Och även vardagsnätterna kanske. Men mest på sommaren då.

Sen klippte vi lite buskar.. Märker iallafall hur klumpig jag blivit nu. Eller osmidig kanske jag ska säga. Hur jobbigt det är att ha en stor mage som är i vägen och hur lätt det är att bli andfådd. Jobbigast är när jag ska böja mig upp och ner mycket.. Och det blir ju inte enklare.

Många tunga lyft som jag måste undvika.. Men jag är fortfarande ganska smidig ändå måste jag erkänna.. Lite problem att hitta passande arbetsbyxor hade jag. Varför görs det inte arbetsbyxor till gravida? Måste ju vara ganska många gravida som skulle behöva det?! Kunde ju funnits typ en sorts arbetsbyxa för gravida iallafall. Lite diskriminerig. Hängselbyxor är väl det som gäller.. Hittade ett par som får duga. Ska sy om dem lite bara.. :P Måste göra dem större i sidorna så magen får plats.. Det får bli något snyggt blommigt. haha.. Sen hittade jag ett par byxor i kingsize modell, de får duga sen när jag växer ännu mer, de var för stora nu.

Det har gått bra med benet idag. Hade lite svårt att hitta en passande sovställning inatt, men i morse kändes det mycket bättre! Fortfarande väldigt öm. Har blivit stora blå blåmärken nu också. Ett stort på baksidan av låret och sen några på smalbenet och foten. Även några små skrapsår på smalbenet. Klantiga jag! Snyggt sen när de ändrar färg till gult och lila. Tur att det inte är sommar så jag slipper visa benen..

Sov så gott! Puss


Mitt första riktiga vårtecken. Snödropparna kommer fram.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback