1 mars.

Om 3 dagar fyller jag år! Grattis till mig i förskott.. :P
Fast det känns knappt som det är något att fira längre.. Någon liten present kan jag ju hoppas att jag får iallafall.

Blir nog mer firande nästa år. Då fyller jag 25. Får se om jag orkar med en fest..

Idag har det bara fortsatt att snöa hela dagen. Hoppades igår när det var plusgrader ute och snön smälte lite att det skulle fortsätta i den banan, men inte. Det ska vara minus hela veckan. I och för sig så ska det vara sol i slutet av veckan, det är ju skönt iallafall.

Hade besök nyss av Sara, Frida, Emelie & Casper. Gissa vad vi gjorde!? haha..

Precis. Fikade! :) Fast idag åt vi fruktsallad också, lite nyttigt iallafall! Och kladdkaka o grädde. Fast det blev massa fika över, så om någon har vägarna förbi och är sugen är det bara att knacka på!

Bordet är dukat..


Emelie & Sara.


Jag & Frida.


Ska slänga ihop en lasagne nu också tänkte jag. Från grunden. Ingen färdigmix. Det var längesen! :)



Lite uppdatering från helgen:

FREDAG:
Betalade räkningarna. Gud vad tråkigt!! Och lång tid tar det med..

Åkte ut till Ehult och umgicks med Julia när hon kom hem från skolan. Hon lärde mig göra ugnstekt falukorv med potatismos. Sötnosen. Hon visste precis hur det skulle gå till! :)
Tyvärr brände hon sig lite på magen och benet när hon skulle hjälpa till att lyfta ut den ur ugnen, men vi sprang fort in i duschen och sen fick hon kyla det i några timmar så blev det bättre sen. Stackarn.. tyckte så synd om henne!
Kände mig ganska hjälplös när hon bara grät och ville att mamma skulle komma hem. Fick till och med tårar i ögonen, men det blinkade jag bort, var ju tvungen att visa att det inte var farligt och att jag inte var rädd, så inte hon blev rädd..

Men det gick bra till slut och hon hjälpte mig baka bullar till Kim samtidigt som hon kylde med gämna mellanrum efter det sen.. Såg lite jobbigt ut när hon skulle skära bullarna, var tvungen att lägga ispåsen på med jämna mellanrum. AJ! Vet ju själv hur ont det gör när man bränt sig och inte kyler på...

Julia har bäddat ner sig i soffan.


Kollar på Alladin. :)


Bullbak!


Vaniljbullar.


kanelbullar.


Duschade och gjorde mig iordning ute i Ekornahult. Det var längesen! Flera år tror jag nog. Fick några flashbacks där emellanåt.. haha..

På kvällen hämtade jag Emelie Viberg vid bussen och vi åkte hem till Sara & Frida som var hemma hos Sara. Där spendera vi kvällen med god mat, massa tjöt, lets dance och gamla foton. Supertrevligt! Vilken klassåterträff! Haha..

Har inte träffat Emelie Viberg på länge nu.  Var ung. ett år sedan jag var hemma hos henne och fikade så det var behövligt med lite Catch Up! Och innan dess var det nog minst lika länge igen..
Det kändes dock som om vi sågs förra veckan. Fast vi hade lite mer att prata om. Får hoppas att det inte dröjer lika länge tills nästa gång!

Hemmagjord kebab. Mums istället för tacco.


Sara, Jag & Emelie.


Emelie.


Sara demonstrerar. Drick LOKA!


Frirtj.


Maginspektion.


Vi fyra. Emelie, Jag, Sara & Frida.




LÖRDAG:

Optimist, javisst! Tror alltid att jag har så himla gott om tid på mig jämt. Men det har jag ju förstås typ aldrig.. :P

Eftersom Kim var iväg med min bil kunde jag inte köpa någon inflyttningspresent till Frida & Tommy. Så jag fick baka några goda kakor och slå in i en fin present. Men det blev faktiskt väldigt bra! Dessa kakor är supergoda och superlätta att göra! Havrekakor med russin. Himmelskt goda! De nästan smälter i munnen!

Jag hade blivit jätteglad om någon bakade till mig och gav som present! Lite kärlek och engagemang. haha..

Ser väl ganska trevligt ut!?


Dags för bak! Älskar mitt kök by the way! :)


Självklart gjorde jag många så jag har här hemma och bjuda på..



Lite bilder från Fridas & Tommys Inflyttningsfest/Ihopflyttningsfest:































SÖNDAG:


Hade ingen lust att göra något alls.. Skulle gått på bio och sett I Love You Philip Morris, men det blev aldrig av.
Fixade lite hemma sen var jag och Kim på konsum och köpte massa massa god mat som vi lagade..

Åt & tittade på Bröllopsfotografen. Den var ganska rolig emellanåt, men inte alls lika bra som jag trodde..






Magen V 23+6


V 23 + 6







Kommentarer
Postat av: Isabelle & Nova

Vilken mysig helg! :) trist detdär med Julia, men olyckor händer ju så lätt :/ skönt att det gick bra i allafall!



Kram till dig & sötismagen! :)

2010-03-02 @ 00:44:14
URL: http://isabellebarkelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback