Onsdag 2 Juni.

Mestadelen av onsdagen spenderades i Ekornahult. Dagen började med jättegod frukost/fika tillsammans med mamma. Sedan var vi ute en liten sväng i det sköna vädret. Julia kom hem och vi åkte och plockade liljekonvaljer. Älskar de blommorna!

Sedan hjälpte mamma mig att tvätta min bil. Är ju inte så smidig längre så jag fixar det själv..:P Som tur är har jag en underbart snäll mamma som kan hjälpa till! Vi bytte även lampa fram på bilen. Kommer ihåg hur jobbigt det var förra året när vi bytte lampa, och det var minst lika jobbigt nu! Det tog minst en timme innan vi fick den på plats rätt. Att det ska vara så jävla svårt!? Men man måste göra det nere i en lucka vid hjulet, och man ser ingenting och lampan ska dit rätt, och klämfjädern, och kontakten. Men vi löste det till slut iallafall! Efter en del svordomar, suckar och skrattanfall! haha.. Inte konstigt att det står i boken att det är krångligt och borde göras på en auktoriserad verkstad. Men vi kan vi också! :)

Sedan gick vi hem och lagade middag. Vaggeryds chark - falukorv med kokt potatis och pepparrotssås. Smaskens var det! Kim kom också och käkade. Och Johnny. Och efter maten gick jag, mamma & Julia en promenad. Vi hade med oss Barbie också, Gullans hund. Det blev Alfarundan som vanligt. Det var skönt, men lite jobbigt i ryggen. Kanske spelade allt annat vi gjort under dagen in, särskilt lampbytet. Det var inte någon smidig ställning man gjorde det i.. haha..

Här kommer lite fina bilder:















 






















Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligaa bilder gumman <3

2010-06-04 @ 21:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback