Ny vecka igen..

Tiden bara rinner iväg.. Redan en ny vecka! Har inte haft så mycket tid över för bloggande i helgen, men en översikt ska ni få! :P


FREDAG:

I Fredags var jag & Kim på familjerätten och bekräftade faderskapet för bebis. Det gick jättefort! Hon frågade några frågor och så fick vi skriva på lite papper.. Inga problem alls. Tog kanske 10 min..

Efter det mötte jag upp mamma på Netto och vi handlade lite. Sedan åkte vi till Willys, H&M, ÖB, K-Rauta, MediaMarkt, Jula och några mer ställen och fixade lite. Letade efter en dammsugare till syrran i present, och det hittade vi tillslut. Efter typ 3 timmar och värmeslag! Haha.. Att det ska va så jäkla svårt att hitta en bra, prisvärd, snygg, smidig och effektiv dammsugare!!? haha.. Mamma bjöd mig på lunch på McDonalds. Det var smaskens och det behövde vi, annars hade vi aldrig orkat med hela dagen! :)

Vi tänkte inte stanna så länge i stan, men var inte hemma förrän efter 15 nångång tror jag.. Verkligen en lååång dag i värmen! Jag va helt slut så jag la mig i sängen och vilade lite vid datan. Kom på att jag glömt säga grattis till mamma! Inte en tanke på det under hela dagen! Och hon bjöd mig på lunch! Det var ju jag som skulle bjuda henne på hennes födelsedag! Jag skämdes lite och fick dåligt samvete så jag var tvungen att ringa upp och säga grattis. Hon sa att hon inte heller haft en tanke på det som tur va och att hon ville bjuda mig för att jag hjälpt henne hela dagen.. ;)

Lite senare vid 20.30 åkte jag till Taberg och jag och Kim grillade med Mia & Stefan. På hemvägen åkte jag förbi Pilutta och spelade lite Mulle ihop med henne & Tesan på Piluttas altan. Lite kyligt men väldigt mysigt!

LÖRDAG:

Kalasdags!

Gick upp vid niotiden och gjorde mig iordning, käkade frukost och åkte in till Ica Maxi. Köpte det sista till Mammas present, åkte till a6 och fixade mammas present från pappa, köpte present till Jossan från Julia och stressade runt inne på a6 fram och tillbaka.. Lite jobbigt när man är höggravid, men det gick det med! Svettig och dan. Haha..

Åkte ut till Ehult för att hjälpa mamma lite innan alla skulle komma, men hade tänkt va där vid 11-tiden och klockan hann bli över tolv innan jag kom´dit. Så då slog jag in lite presenter och hann hjälpa till lite iallafall. Alla kom dit vid 13-tiden. Hade supertrevlig med massa god mat & god efterrätt, kanonväder & trevligt sällskap!


Mammas present från mig & Kim.


Jossan öppnar presenter.


Presentöppning.


Julia har gjort egna små fina presenter.


Mamma fick en vacker teckning.






Jossan med den nya dammsugaren.


Mamma öppnar presenter.


Middag på altanen.


Gottigottgott.


Efterrätt.


Jordgubbar e smaskens! Har blivit extra sugen på det i år, brukar inte äta alls mycket annars!

Åkte därifrån 17.30, hem en snabbis och fixade mig lite, Sara kom, vi hämtade upp Petra & sedan Jeanette & så åkte vi till Malin i Barnarp för lite myskväll/tjejkväll. Hade kanontrevligt där också med god mat och underbart sällskap. Skrattade mest hela kvällen! Alla var glada & drack cider o vin och tjötade på och bjöd på sig själva.. Ett glas vin skulle ju inte vara fel! :P Nu är det läääängesen jag drack något överhuvudtaget! Men det kommer.. Men sugen blir man! Fast det är så skönt när man kommer hem och skönt dagen efter att slippa vara bakis! Men just då, då hade det varit trevligt!

Vi spelade sanning eller konsekvens och med andra ord, tjötade och bara umgicks och hade det mycket trevligt!

Malin fyllde 25 efter tolvslaget så vi överraskade henne med sång, blomma och presenter! Hon trodde nog att vi inget visste.. :P Hon blev jätteglad! Efter dans mm. åkte vi hem vid 01.30 nångång..

Tack för en supertrevlig kväll! Måste vi göra om!



Bilder hittar ni här:

http://www.facebook.com/album.php?aid=183378&id=715071465&l=364cd6f038


SÖNDAG:

Jag & Kim sov länge, sedan gjorde vi oss iordning och käkade frukost och så blev det en hel dag med husvisningar. Kollade på 5 st hus.. Ett av dem var intressant! Mycket jobb för att få det fint, men det skulle gå göra iordning jättebra! Budgivningen startade idag..

Efter det va vi och handlade lite, sedan åkte vi hem och lagade jättegod mat! Grillat! Smaskens! Och Jordgubbar med glass och grädde till efterrätt! Jonsson kom och käkade också.

         

Kim fixade disken(!) och jag la mig i soffan där jag spenderade mestadelen av kvällen. Såå skönt att bara ta det lite lugnt efter en hel håll-igång-helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback