Julias Skolavslutning 10 Juni.

Jag gick upp tidigt (06.30) och gjorde mig iordning, lockade håret och sminkade mig. Sen åkte jag till Ekornahult och käkade frukost tillsammans med mamma, pappa & Julia.


Mamma bakade jättegod tårta. Den hade de saknat i skolan.. :P

Julia gjorde sig fin med fläta i håret och jättefina nya kläder och skor.





Julias skolavslutning var jättefin! Precis som våra skolavslutningar i Bondstorps kyrka och skola. Flaggorna var med, de vilda blommorna som prydde kyrkan och en del samma sånger som vi hade. Alla barnen var jättefina i sina sommarklänningar, klackskor och fina skjortor, tuffa frisyrer och lockiga hår. Det var sådan glädje i kyrkan, glädje över att skolan var slut för denna terminen och att ett långt sommarlov väntar de flesta! Barnen sjöng och skrattade och läste dikter. Jättevackert var det!







Efter kyrkan gick vi upp till skolan och åt tårta. Många av föräldrarna hade bakat eller köpt tårta så det bjöds på en hel tårtbuffé! Kanske 15 st olika tårtor stod uppdukade så det var bara att ta för sig.
En liten kille vid vårt bord frågade sin mamma: -Mamma, är tårtan gratis idag? Mamma: -Ja, idag är den det. Killen: -Åhh, bra! Då kan jag äta hur mycket jag vill!

Och det gjorde han! Också alla andra! Det var mysigt! Synd bara att inte solen lös!



Efter skolavslutningen följde Julia med mig hem en sväng. Jag städade lite när Julia lekte, sedan gick vi en promenad och plockade lite blommor och sen målade vi en stund. Mamma & pappa kom och hadeköpt med sig Pizza som vi käkade. Efter de åkt hem var jag ganska trött så jag bara tog det lugnt i tvrummet resten av kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback