Grattis JULLANBULLAN!



Detta inlägg skrev jag i onsdags natt, men hann aldrig publicera det. Hade tänkt vänta till torsdags.. Nu fyller två prinsessor på samma dag! ;)

Idag fyller min älskade lillasyster 7 år. SJU ÅR! Vart har tiden tagit vägen? Känns som det var nyss jag var och hälsade på mamma och henne på sjukhuset när hon var nyfödd! Kommer ihåg den dagen hon föddes så väl!

Jag sommarjobbade på Östra Kyrkogården och brukade åka till jobbet ca. 6.15. Runt 5-5.30 ropade pappa på mig nerifrån hallen och frågade om jag kunde komma ner lite. Jag var svintrött och ville inte gå upp så tidigt, så jag svarade att jag inte orkade. Han ropade igen och bad mig komma ner. Jag frågade: -Vad är det då? Då svarade han: -Mamma behöver lite hjälp, vattnet har gått.
Jag bokstavligen flög upp ur sängen och ner för trappan. Det var så spännande! Jag sa till dem innan de åkte: -Åk nu in och föd en fin liten bebis.
Och det gjorde de! En liten prinsessa! (Efter att de kommit tillbaka 2 ggr för de glömt något..) Vid 8.30-9 någon gång föddes Julia. Jag var världens stoltaste storasyster! Och det är jag fortfarande!

GRATTIS MIN STORA LILLASYSTER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback