Blåbärsglass.

Längtade efter blåbärsglass innan. Hittar ju inte det någonstans, så kom på idén att göra egen. Varför har jag inte tänkt på det innan!? Det är ju jättesmidigt!

Har ingen glassmaskin, men hittade ett recept som funkar bra ändå. Bara grädde, ägg, florsocker, vaniljsocker & blåbär.

Har stoppat in den i frysen nu för nerfrysning. Den ska stå ca 2 timmar, röras om så inte alla blåbär hamnar i botten, och sedan frysas några timmar till. Jag känner på mig att den kommer bli supergod! Blåbärsgräddglass. Åt lite "smet" innan jag frös in den och det var mums filibabba!

Har för mig jag gjorde någon liknande glass för några år sedan, och den var hur smasig som helst! Nu längtar jag tills den blir färdig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback