38 + 5.

Du är på dag 272 av 280. (97,1%).

 
Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 5 fulla dagar (v38+5).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 20 jun 2010
Du har 8 dagar kvar till beräknad förlossning.

   


Ungefär såhär ligger bebisen i magen nu.. :)
En genomsnittlig bebis är lite över 50 cm lång och väger strax under 3,5 kg när den föds, men det är också vanligt och helt normalt att bebisen väger allt mellan 2,5 och 4 kg.

8 dagar kvar till beräknat datum. Helt otroligt! Nu är vi snart där.. Går in i vecka 40 på Måndag!

Man märker mer och mer att bebisen sjunkit ner. Jag är mycket mer kissenödig nu än innan. Får springa på toa stup i kvarten. Typ hela tiden känns det som! Inatt har jag varit uppe runt 11(!) gånger.. Fast jag sov länge idag också. Men ungefär en gång i timmen. Helt otroligt! Gör ju för fan åt en toarulle om dagen. Det blir dyrt! haha..

Magen känns tyngre när jag sitter ner och det blir mer och mer obehagligt att sitt/ligga på rygg eller ligga på rygg över huvud taget. Det har jag inte gjort på länge nu.. Och varje gång jag går på toa så känns det nästan som om bebisen är påväg ut. Det ömmar och trycker på där inne.. Så snart är det nog dags.. Hoppas jag!

Nu har jag ju hunnit med skolavslutningar & student mm. så nu är det fritt fram! Välkommen att komma ut till oss! Vi längtar efter att få se vårt lilla underverk! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback