38 + 0.

Du är på dag 267 av 280. (95,4%).

 
Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 0 fulla dagar (v38+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 20 jun 2010
Du har 13 dagar kvar till beräknad förlossning.

   

Jag har gått upp knappt 14 kg sedan inskrivningen. Hmm.. har ju minskat i vikt nu sen förra gången.. Då vägde jag 14,5 kg. Och då vägde jag mig på morgonen, nu vägde jag mig ändå på eftermiddagen, och brukar då väga lite mer.. Men det känns ok. :) Jobbigt för dem som går upp typ 30 kg, när det ska bort sen.. Fast jag hade ju typ 10 kilos övervikt när jag blev gravid så jag måste ändå bort med typ 25 kg. Haha.. Men det är ingen brådska.. det får ta den tid det tar!

Det känns att magen har sjunkit ner. Och det känns att bebisen är redo att komma ut. Det liksom "trycker på". Hoppas att den vill komma snart! 13 dagar kvar idag till beräknat datum, men för min del gör det absolut ingenting om den vill komma lite tidigare. Fast inte redan nu kanske.. haha. Börjar bli lite nervös måste jag erkänna. Nästa vecka tycker jag blir precis lagom! Då har jag hunnit med studenten och grejor som är i helgen! :P

Idag har den rört sig och sprattlat som bara den där inne! Började redan igårkväll när jag skulle sova. Och nu känns det kan jag lova. Så fort den rör sig det minsta lilla så känner jag det, och ont som fan gör det ibland! Trycker och spänner och stramar och ilar! Och så blir jag akut kissenödig ibland. Det värker imellanåt i nedre delen av magen också, känns lite som mensvärk, så vem vet? Det kan ju ske när som helst!

Målade tånaglarna & rakade benen i helgen. Sådär smidigt! Haha.. Men vill man vara fin får man lida pin! :P Lite jobbigt är det när man ska göra saker i köket, får stå så långt ifrån bänken med magen. och när jag grillade i Lördags fick sig magen en ordentlig värmechock! Plus att när jag ska äta och sitetr vid bordet måstejag backa stolen lite hela tiden ju mer jag äter, magen liksom tar i.. haha..

Men det är underbart annars! Snart har vi vår lill* bebis hos oss!



Bilden från Vecka 32 är tagen lite närmre, men om man tittar så ser man att magen sjunkit ner mer nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback