SÖNDAG 4 JULI!

Dagen började med ett besök på Ikea & A6. Vi behövde köpa en mörkläggningsgardin till sovrummet för det är så jäklans ljust där inne! Sedan behövde vi köpa en solhatt till lilla Ellie. Tyvärr så hittade vi ingen i hennes storlek, men vi köpte en som var lite lite stor, hon måste ju ändå ha det sen. Och så hittade vi två små söta sommarmössor på H&M. Kim bar Ellie i bärselen och det funkade jättebra! Hon blev lite svettig bara lillan.. :)




Kim försökte få lite avlastning, men hon var lite för liten.. haha.. :P

Sedan åkte vi till Wallins nya stuga. Eller hus var det ju! Det var jättefint där. Inte alls långt ifrån Gränna centrum och så precis vid Vättern. Stor strandtomt var det och jättestor trädgård med massa träd och blommor och växter. Och så en liten gillestuga och båthus med inglasad veranda och utsikt över vättern. Superfint! Där kommer de trivas, och vi också för den delen! Kommer nog spendera en del tid där.. hihi.. Ellie va lite krånglig när vi va där, så jag fick stå och gå med henne mest hela tiden. Men det gick bra.. Resten av dagen/kvällen har hon varit jättesnäll!

Hon har börjat vara vaken mer och mer nu, och det är så mysigt när hon ligger och tittar och man märker att hon tar in och lyssnar och tittar på allt som händer runt omkring. Hon somnade när vi åkte därifrån och då åkte vi till Gränna hamnen och så fick Ellie vara med om sitt första restaurangbesök! :P Hon var så duktig och låg mest och sov hela tiden. Fast jag var orolig att hon skulle vakna och börja skrika och att det inte skulle gå trösta henne och att jag inte skulle kunna äta och att hon skulle vara hungrig och jag skulle vara tvungen att amma henne där mitt bland allt folk på restaurangen.. Men det gick bra! Jag är lite nojig, jag vet.. Vi blev bjudna på maten, och det var supergott! Tack svärföräldrarna! :P

















När vi kom hem vilade vi en liten stund. Eller jag vilade, Kim plockade lite och fixade.. Sedan bar det av till Lingonstigen för lite grillning med Micke, Petra & Hugo. Det var supermysigt! Vi satt ute och det var jätteskönt väder och maten var jättegod! Ellie sov hela tiden där också.. Så mysigt att ses, det blir länge mellan gångerna ibland.. Om man bara hade mer tid.. :P Skönt att tjöta ikapp lite! Får hoppas att vi ses lite mer nu när semestern börjar nästa vecka!











När vi kom hem vid 22-tiden badade Kim Ellie och sedan har jag matat henne och nu ligger båda mina älsklingar här i sängen och sussar så sött. Ellie ligger på Kim, för hon blev ledsen så fort jag la ner henne i sin säng. Ska strax försöka en gång till.. Hon ska bara få somna lite djupare först.. ;) Jag ska också försöka somna snart, fast hela sovrummet känns som en bastu. Imån ska vi upp tidigt och så ska vi åka till Tidaholm en sväng och hälsa på Jossan & Robban tillsammans med Mamma & Julia.

Sov Gott Gott Folk! :P Puss^*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback