Shoppingrunda. Måndag 5 Juli.

Mamma kom och hämtade mig & Ellie vid 8.30 och så begav vi oss mot Tidaholm. Julia stannade hemma för hon hade kusinerna Filippa & Elliot på besök, och då var det roligare att vara hemma & leka med dem.. ;)

När vi kom fram till Jossan & Robban bjöds det på frukost och vi satt ute på altanen och mös en stund. Jag matade Ellie & sedan begav vi oss mot Falköping. Eller Kinnarp åkte vi till och presentshoppen. Det fanns massa massa fint där. Mycket nytt sedan sist och jag skulle vilja köpa hela affären! Tänk om man var gjord av pengar..

Vi hittade mycket fint som vi köpte iallafall! Efter det åkte vi till Skövde. Plockade upp Pernilla och så åkte vi till Chilli. Mycket fint där också, men det blev inget köpt där denna gången.. Sedan hämtade vi mat på Alpina som vi tog med oss tillbaka till Skövde Stadsbud där vi käkade. Även Ellie behövde lite påfyllning.. :P

Vi åkte vidare mot Hjo, till Hem & Hobby. Hittade mycket fint där också, älskar den affären. Så roligt att gå och kika på alla fina saker. Köpte lite där med.. :P På vägen tillbaka till Tidholm körde vi över Korsberga & stannade till en snabbis på Ateljé Hackspetten. Tillbaka i Tidaholm stannade vi även till på Återbruket. Första gången jag va där, men hittade inte så mycket..

Vi åkte tillbaka till Jossan och så matade jag Ellie innan vi begav oss hemåt. Fick även stanna en gång på vägen för hon åt visst inte tillräckligt.. Jag & Mamma köpte glass också och var inte hemma förrän vid 20-tiden.
En heldrag med inredning, trevligt umgänge och shopping!

Ellie var supersnäll hela dagen! Hon sov mest, men ändå. Jag plockade henne ut och in ur bilen och hon va så duktig lilla stumpan. Hade henne i bärsele när vi gick i affärerna och det va kanonsmidigt!

När jag kom hem så fixade jag litemed alla grejor jag köpt och gjorde iordning. Så mysigt och kul att göra om lite och göra fint när man köpt nya grejor! Vill ju typ ändra om allt! Haha.. Fint blev det iallafall!


Moster Josefine & "Morbror" Robban med lilla Ellie.


Jossan & Ellie.


Käkar frukost.


Robban fixar nappen. :)


Ellie är mätt & go.


En riktig liten fotomodell. =)




HÄR KOMMER NÅGRA AV MINA FYND:


Denna svarta ställningen fyndade jag för 5kr på Hem&Hobby, sedan hände jag i glaskulan som jag hade hemma, lite vita stenar & ett ljus.


Köpte vita ljus till lampan i köket. (Hade orangea innan..)


Gjorde om i denna glasvasen Kim fått av mamma. Lite vita stenar, ett vitt ljus & fejkväxter. Hängde också på små vita hjärtan på kanten.. Lite mysigt att tända på kvällen.. :P


Fint på köksbordet..


Härliga servetter.


Ett litet hjärta.


Små hängande apor till Ellie.

 
 
Bokstäver som hamnade över trappan sålänge innan jag vet vart jag ska placera dem.. =)


Ellie fick lite pengar av Kims Mormor & Morfar, och för dem köpte jag två fina saker till henne. En skylt i trä som det står prinsessa på, som vi ska hänga över hennes säng. & en liggande skyddsängel, som även den ska ligga och vaka över henne vid sängen. Den var otroligt söt och skylten kommer hänga jättefint på väggen. Jättefina minnen från Allan-David & Siv. Tack! :)






Mamma & Jossan kunde inte låta bli att köpa present till Ellie heller. De här söta små tofflorna från Bukowski fick hon utav dem. De är jättemjuka och sköna och så låter de när man skakar på dem. Det är små skallror eller små bollar av något slag i kaninerna. Det passar henne perfekt, för hon är en riktig sprattelfia! Tror hon kommer tycka det är jätteroligt att ha dem på sig och kunna göra ljud med sina egna rörelser.




Och jag fick denna fina ljuslyktan från Cult av min kära syster! Jag blev jätteglad och helt rörd! Det var nära att tårarna kom. Jag fick välja inne på presentshopen vilken jag tyckte va finast, men jag trodde det var till henne själv hon handlade. Blev jättepaff när hon gav den till mig i bilen. Den första presenten till mig! Hon tyckte jag var värd det för att jag varit så stark och duktig. Tack Jossan. Jag älskar dig, min kära syster!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback