Bvc & Ekornahult.

Igår var jag & Ellie på vårt första besök på Bvc. Det gick bra, förutom att hon var lite ledsen. Hon har börjat vara vaken väldigt mycket. Så mysigt när hon ligger och kikar med sina små ögon! ;) Tyvärr så skriker hon väldigt mycket när hon inte sover eller äter, men när hon väl ligger och kikar och småler är hon så otroligt underbar! Det är hon hela tiden iofs, men mer eller mindre. haha..

Hon hade växt nästan 4 cm från när hon föddes, så nu var hon nästan 54 cm lång. Och så vägde hon 4005 gram, så hon har gått upp jättebra! Hon blir en stor och stark tjej. :P Allt såg fint ut och jag hörde även med min barnmorska om mina stygn och att jag haft så ont, men det såg fint ut och det har faktiskt blivit bättre de senaste dagarna. Har tagit det lite lugnare och inte lyft så mycket, så det kanske beror på det.. :P Vi var på apoteket och köpte Semper magdroppar till Ellie och hon var jätteledsen och skrek så hördes på hela apoteket. Jag fick mata henne det första jag gjorde när vi kom ut till bilen.. ;)

Efter bvc åkte vi ut till Ekornahult. Där bjöd mamma på den godaste maten jag ätit på mycket länge! Fläskfilégryta med champinjoner och potatis. Så smaskigt! Vi gick en promenad och plockade lite smultron, eller mamma plockade mest, jag var tvungen att underhålla Ellie som inte alls ville sova eller ligga i vagnen.. Hon ville mest vara vaken. Vi gick hem och la oss på gräsmattan och Ellie fick ligga utan blöja och det tyckte hon var supergott! Vi blev serverade smultron och grädde av julia som var servitris och sen bara gottade jag mig ute på gräsmattan när Ellie sov. Jag skrattade åt mamma, pappa & Lars som bytte mammas markiser, roligt att lyssna på när de inte är riktigt överens om hur det ska gå till..













Vi åkte därifrån vid 21.30 och då till Madde & Peter på Branten för att hämta Pernillas Babybjörn bärsele som Madde hade lånat och efter det åkte Jag & Ellie till Pernilla en sväng. Hon sov så gott i vagnen under hela tiden vi var där och jag & Pernilla satt på altanen och tjötade. Jag bjöds även på mat, så där slapp jag laga mat hemma igen.. haha. Kim var ute och åkte båt och vid 00.30 begav vi oss hemåt för att möta upp honom och gå och sova. 

Kim tog Ellie när vi kom hem och så bytte han på henne och tog på henne pyjamas och nattade henne efter att hon ätit. Sedan var jag uppe en gång vid 4-tiden och matade. Han var så snäll i morse efter jag matat henne också och försökt underhålla henne nån timme så tog han med henne ner i tvrummet så jag kunde få sova ifred några timmar. Skönt! Jag sov jättegott! :P Det blev en lång sovmorgon! Nu ska vi till Kims familjs sommarstuga och träffa hans mormor & morfar. Mysssigt! Det är svinvarmt ute ju!

Ha en underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback