Åh vilken underbar dag!

Idag har jag kunnat vila ordentligt. Det behövdes verkligen!

Ellie var ganska så jobbig inatt och i morse och vi har varit vakna jättemycket både jag & Kim. Det tär på krafterna. O så ingen mat på det och hormoner som spökar i kroppen, det resulterade i en trött och känslig Johanna idag. Överkänslig.. Som tur var så har jag ju min kära faster Pilutta som snällt erbjöd mig sin hjälp. Trots att hon hade jobb att göra! Jag åkte dit vid 12-tiden och efter lite kaffe och mackor tog hon hand om vår lilla tjej i några timmar så att jag kunde sova ordentligt och vila mig. Det var guld värt! Jag låg först i hammoken ute på altanen under en filt och småslumrade, sedan inne i Pernillas säng. Det var skönt med några timmars extra sömn då jag inte behövde tänka på något alls.

Ellie hade skött sig fint. Lite gungande i vagnen, blöjbyte och tappa nappen och det vanliga typ. Så skönt att inte behöva bry sig om det, utan jag kunde bara ta det lugnt.

Efter matning av Ellie så gjorde Pernilla taccos, det var superdundergott. Petra & Hugo kom förbi en sväng och Petra underhöll Ellie under tiden jag käkade. Sedan satt vi på altanen en stund och tjötade och drack kaffe och även Tesan kom förbi en snabbsväng. Ellie fick lite mer mat, och sedan åkte vi hemåt.

Tack Pernilla för att jag fick ladda upp mig hos dig inför natten. (Ifall den blir som inatt.) Du är bäst!


Pernilla & Ellie bokför lite.. :P

När jag kom hem vid 20-tiden så hittade jag min andra hälft nere i tvrummet helt utslagen i en fåtölj. Jag väckte honom och sedan har han & Ellie luggit och myst i soffan. Hon kommer nog vakna snart och vilja ha mat. Hoppas det går bättre att lägga henne idag, så vi slipper flera timmar av skrik, gungning, sång, vaggande, byta blöja, prat, lek, hyssjande, matning och allt vi kan komma på. Hoppas hoppas.

Men hur jobbig hon än kan vara så är hon så otroligt underbar. När hon är tyst. Haha.. Jag kan ligga och titta på henne hur länge som helst och le åt alla grimaser hon gör hela tiden och bara vara så otroligt lycklig över vår fina dotter. Våran prinsessa. Hur kan man älska någon så mycket? Det är helt otroligt. Den kärleken går inte beskriva med ord, den är större än allt i hela världen. Jag är så lycklig över min familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback