Slottskyrkogården.

Idag skiner solen ute. Så himla skönt! Känns nästan som man måste gå ut en sväng.. Man kan aldrig få för mycket frisk luft! :P

Fick hem papper från jobbet igår. Börjar jobba redan 16 mars. Så himla skönt! Trodde först jag skulle börja i April, men pratade med chefen och då var det 22 mars som gällde. Men nu stod de 16 mars på pappren. Påsken är ju tidig i år iofs! Då kommer jag få frisk luft hela dagarna!

Det ska bli jätteskönt! Jag hade hopapts på att snön skulle smälta bort tills dess, men det är ju bara 2,5 veckor kvar så det är nog ingen risk. TYVÄRR!

Som tur är vet man ju nu att det går mot våren iallafall! Det blir ljusare ute och värmen kommer förhoppningsvis sakta smygande. Om bara en månad ungefär är det dags att stäla fram klockan till sommartid. 28 mars! Gött!

Ska försöka fylla i mina papper om havandeskapspenning någon dag nu också och skicka in. Jobbigt. Massa jobbiga frågor att svara på.. Hoppas jag orkar jobba till slutet av maj. Det hade varit kanon!

Några fina bilder från Slottskyrkogården & mina älskade arbetskamrater Våren 2009:

SAKNAR ER!

Vårkaffe. Magnus, Gunda, Micke, Ulf.


Rensning av timglasrabatten.


Gunda & Magnus kör lite robotgång.


Fisken har kommit igång.


Vårplantering av urnorna vid Sofiakyrkan.


Gunda gör så fint.


Vårplantering vid Sofiagården.


Traktorn är fullastad med penséer.


Slottskapellet.


Grussopning.


Rensning & randning av grusrabatter.


Yvonne övningskör med traktorn.


Den nya cykeln med släp. Yvonne kör Magnus. haha..


körsbärsträden blommar så fint.


Slottskapellet när det börjar blomma ute.


Timglasrabatten börjar blomma.


Vårlunch hemma hos Britta.


Magnus & Yvonne har kikat i den roliga lådan.


En liten harunge som gömde sig när jag körde förbi med gräsklipparn.


Magnus checkar in den nya Walkern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback