Migrän

Sjuk + Gravid = Inte bra!

Finns inte mycket mediciner som rekommenderas till oss gravida. Jag hade jätteproblem sist jag hade migrän, på nyårsafton. Fick tillslut tag på en läkare och när jag frågade om det fanns något mot migrän för mig som var gravid fick jag detta svaret: -Det är synd om dig, för tyvärr så finns det inte så mycket vi skulle rekommendera till dig. Alvedon är okej.
Men om man haft migrän i över ett dygn och alvedon inte hjälper så känns det ju lite jobbigt.. Till slut så skrev läkaren ut ett recept på några andra tabletter som skulle vara bra. Lite hjälpte de ju, men inte alls hälften så effektiva som andra migräntabletter. Detta var bara en annan slags vanliga värktabletter. Så himla surt.

Men det var likadant när vi skulle åka utomlands. På apoteket kunde de inte rekommendera några tabletter mot diareé eller liknande ifall vi skulle bli dåliga.. det hade bara varit att bita ihop.. Hur farligt kan det va?!

Sen känns det lite så också att jag vill gärna lyssna på de som kan. Vet inte hur många olika tabletter jag läste om på apotekets hemsida och lästa att de inte rekommenderades till gravida utan läkares rekommendation, men det stod heller inte att de var farliga för gravida. Men hade jag inte fått tag på något annat hade jag nog testat en Eeze eller något.. 

Och just nu känner jag att det är påväg. Har haft smått ont i huvudet sen lunch idag. Vill INTE! Usch! Bort! :P
Ska ta två alvedon och krypa ner i sängen och hoppas att jag vaknar pigg och utvilad imorgon.

ADJÖ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback