Johanna & Julia dag..

Idag började dagen tidigt. Julia kom redan vid 06.15. Vi åt lite frukost. Gröt för en gångs skull. Längesen jag åt det, men det är ju riktigt gott! Sen gick vi ner till soffan och kollade på tv och målade lite i Julias målarbok.

Vi visste inte riktigt vad vi skulle hitta på idag, hade funderingar på bio och bowling och va även inne på Jönköpings kommuns hemsida & tittade lite vad som händer nu under sportlovet. Fanns massa att hitta på, men vi bestämde oss för att åka till ikea en sväng. Pernilla & Tim kom och åt frukost med oss innan och så följde de med.


 
Vi lämnade Julia & Tim i "Smålandet" och sen träffade vi Sara, Jessica & Sofie och tog en fika.

Efter det blev det korv till Julia (billigt & bra! :P) och en sväng på a6. Hittade massa fina kläder som jag vill köpa, men det känns lite onödigt att köpa det nu, dels för att jag inte kan ha det nu och dels för att jag inte vet om jag kan ha det sen.. :P Men några saker hittade jag iallafall som jag kan önska mig i födelsedagspresent!

Vi tog en sväng upp till Stadsparken och matade änderna, men det var svinkallt däruppe så vi åkte hem ganska snabbt igen.. Brukar åka upp dit med Julia, men nu var det ett tag sedan. Började redan när hon var jätte liten, alltid lika roligt. ;)





När vi kom hem gjorde jag lite middag & sen pysslade vi lite. Hela bordet var fullt med tuschpennor, kritor, akvarellfärger och målarböcker. Men gud vad roligt det är!! ;) jag satt till och med kvar några timmar efter Julia åkt och fortsatte måla. Jag älskar att måla! Det är så avkopplande och man glömmer bort allt annat. Jättelängesen jag målade nu, känns som tiden inte riktigt räcker till. Men jag ska försöka ändra på det! Började på en tavla som jag ska göra till det framtida barnrummet. Julia hade en hel låda med gamla bokmärken som vi hade när vi var små, hittade några jättefina jag tänkte måla av. Får väl se hur det blir... ;)









Nu kom Kim hem och ville vi skulle ut och gå en sväng. Får bli en kortis, för mer orkar jag nog inte. Men det är skönt, då kanske jag sover lite bättre inatt. Eftersom jag gick upp så tidigt också. Eller så får jag svårare för att somna för jag är för trött.

Hasta la Vista Baby

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh vad mysigt det ser ut! Jag vill också måla!=)

2010-02-18 @ 23:45:19
URL: http://jeeessssica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback