Fettisdagen!

Igår var det fettisdagen. Vilket namn att uppkalla en dag efter.. :P Men jag försökte leva upp till det så gott jag kunde! Dock inte med semlor, för det tycker jag inte om, men med massa annat mumsigt! :)

Jag tillbringade en heldag ute hos mamma & Julia i Ekornahult. Vi hade supermysigt hela dagen! Längesen jag var där ute en hel dag. Det är skönt att komma bort lite och bli omhändertagen av lilla mamma och bli serverad god mat! ;)



Åkte ut ca 9.30 & så började vi dagen med en jättegod frukost. Mamma hade stekt ägg & bacon o grejor. Mumsigt! Sen kollade vi på lite kort på datan och fixade lite och efter det gick vi ut en sväng. Lars hjälpte mig såga till två hjärtan i trä som jag ska måla vita och skriva SOV GOTT på & hänga upp vid spjälsängen i ett sidenband sen. Fick idén förra veckan när jag tittade runt på lite inredningssidor. Tror de kommer bli superfint! Gjorde två olika hjärtan, för jag kunde inte bestämma om jag ville ha ett modernt eller ett gammalt klassiskt lite rundare. Får se sen vad de blir. Julia tyckte jag skulle ha ett för pojke och ett för flicka beroende på vad det blir.. ;)

Något i denna stilen hade jag tänkt. ;)


Lars.


Tur att man kan få hjälp. ;)


Julia snickrar lite..


Sen tog vi en promenad runt torpet. Julia tog sparken & Jag o mamma promenerade. Jätteskönt var det, men det hade inte gjort något om solen visat sig.. men det var skönt med frisk luft! Fick lite ont i svanken också, har märkt av det när jag är ute och går, inte bra. Men får börja gå lite kortare sträckor..

Julia ska mata fåglarna.


Mamma hänger upp talgbollar.


Jag.


Julia fick köra mig på sparken.. ;)


Julia & Jag.


Ser jobbigt ut. :P


Mamma kör Julia på sparken.


Mamma ska ta ner en istapp.


Halva istappen. ;P


Sen la jag mig i soffan och vilade lite med ett korsord. Julia kom och hjälpte mig och hon gjorde barnkrysset nästan helt själv! Jätteduktig är hon nu. Hon kan läsa ord ganska bra och skriva mycket själv. Blev förvånad över hur duktig hon var!

Vi lagade middag. Min favoriträtt såklart! ;) Mammas stuvade makaroner med Vaggeryds chark falukorv. Älskar det! Sen gick vi ut en sväng till, matade Julias kanin & marsvin och gick bort till Lars och lånade några filmer.





När vi kom hem tittade vi på film och sen grillade vi revben & kycklingvingar som vi satt och knaprade på framför tvn. I LOVE IT! MMmm. Det bästa som finns! Åkte inte hem förrens 23.30 så det var verkligen en heldag i Ekornahult. ;) Fettisdagen. Borde introducera fler sådana dagar i almanackan! :P










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback