25 Februari.

Igår mitt på dagen besökte jag Emelie en liten sväng. Hon hade bakat så vi fikade lite, tjatade, busade med Casper och umgicks. Blir ju lätt så när vi bor så nära och hon också är hemma på dagarna.. :P Låter som det enda jag gör varje dag är att fika, men så är det faktiskt inte. Om ni nu tror på mig.. hihi..

Casper far runt som en galning i gåstolen.. :P


Kaffe och Muffin.


Casper.


Emelie käkar middag. :P


Casper pratar med Pappa André.



Nä, allvarligt. Jag har aldrig varit något jättefan av fika. Ibland kan jag bli sugen, men annars är det mest the eller kaffe som gäller. Eller vatten. Ibland en kaka. Har blivit lite värre på senaste, men jag klarar mig så bra utan så. Inte för att jag vill, utan för att jag oftast inte är sugen.. Men det är alltid trevligt att bjuda på fika däremot! Det gör jag gärna. Och bakar!

Däremot mat älskar jag! Massa konstig mat, helst något flötigt fettigt.. haha.. Och kött! Skulle aldrig i hela mitt liv kunna leva utan kött! Det finns ju inget bättre! Det är det bästa som finns när grillsäsongen kommer igång. En nygrillad fläskfilé. Eller flintastek. Eller karrékotlett. Mmm. Det bara vattnas i munnen nu!

Öland 2009.




Senare på kvällen åkte jag & Kim till Taberg en sväng och hälsade på svärföräldrarna. Träffar dem inte jätteofta så det var mycket trevligt! Även om jag var trött och såg hemsk ut.. :P

Kollade lite på tv och så tittade vi på kort från när Mia väntade Kim och när Kim föddes och när han var liten. Har bara sett ett kort på honom innan från den tiden, på långt håll, så det var superkul. Hade kunnat sitta hela natten och titta! Han var så otroligt söt! Han är nog den sötaste bebisen jag någonsin sett faktiskt. Och så fina kläder han hade! Underbara bilder var det iallafall! Lägger upp några här senare..

Innan vi åkte hem tog vi en liten promenad, ner runt tsk. Det var skönt, men fick lite ont i ryggen igen. Surt. Tror det var för att vi gick i skogen, och det var ganska mycket snö där, så det var lite jobbigare. Var bara en snöscoter som hade kört upp ett spår innan.


Kommentarer
Postat av: Mari L

Tänk på att det är väldigt lätt att få gallsten när man är gravid och äter fet mat/ Äpple/nötter.

Jag fick det & det gick så långt att jag fick opereras.

GRATTIS FÖRESTEN!

Hoppas allr går bra =)

//Mari L

2010-02-26 @ 00:37:21
Postat av: Johanna

Det hade jag ingen aning om. Har läst på lite om det nu.. Usch inget roligt med operation! Gjorde du det när du var gravid?

Tack för gratulationerna, det går jättebra allting än så länge iallafall! :)

Detsamma till dig och dina små pojkar.. :)

/Johanna

2010-02-27 @ 12:37:00
URL: http://johannakarinellen.blogg.se/
Postat av: Mari

Jag gjorde en operation 4 månader efter att lucas föddes. Så jag har fem snitt på magen =( Fast dom är ju inte så stora. Men det är verkligen ingen höjdare att få ett gallstens anfall. Då föder jag hellre barn tio gånger om =) Om du äter mycket fet mat, be dom kolla upp om du har stenar i gallan. i regel är det överviktiga människor som får det, med det är ju mycket pågrund utav fet mat. Jag är ju ABSOLUT inte överviktig, Men jag är hur mycket fet mat som helst så det gjorde nog sitt, sen har man lättare för att få det under graviditet. Så be dom göra ett ultraljud på gallan, så ser dom det.

Kramar Mari

2010-03-01 @ 23:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback