19 februari

Godmorgon!

Inatt har jag sovit jättedåligt igen. Har drömt hemska drömmar.. Låg och läste igårkväll innan jag somnade om förlossningar och var inne på ett forum på familjeliv.se och läste om saker som man inte gärna pratar om i samband med förlossningar. Saker som många önskar att de visste och hade läst om innan de fick första barnet. Stod massa bra saker där, men även skrämmande! Puh, vad jobbigt en del har det. Både innan, under och efter. Men det är alltid bra att vara påläst om vad som kan hända och vad som ofta händer med kroppen och sådär efteråt.

Varför kan man inte dela på graviditeterna. Rösta om vem som ska bära och föda barnet? Dela lika mellan man & kvinna. Typiskt att vi fått denna uppgiften.. hihi..

Men. Tror denna drömmen startade när jag kände en spark inatt och då la handen på magen. Drömde bl.a att Jag & Kim låg i sängen och tittade på bebisen i magen. Såg den hur bra som helst genom skinnet, såg alla rörelser och allt där under. Såg även att det var en pojke, för den hade två(!) små snoppar. Sen ville den sitta upp och kramas så jag fick ligga böjd i 90 graders vinkel om inte mer, för att den skulle kunna sitta upp. Den låg med benen uppåt och huvudet neråt. Helt plötsligt så kommer huvudet ut utanför där nere, och armarna och vi kan titta på bebisen. Och sen säger det bara plofs så är hela ungen ute! Allting åker ut bara sådär utan att jag knappt känner någonting och ser bebisen ligga där med moderkakan och navelsträngen och allting. Jag skriker till Kim att jag har fött, förlossningen har startat och han måste hämta mamma och ringa ambulansen!! (Konstigt nog är nästan alltid mamma med i mina sådana här drömmar) Tror vi bodde i mitt gamla flickrum i Ekornahult till och med.. Iallafall så lyfter jag upp bebisen och lägger den på magen, men jag har navelsträngen kvar, och åt ena hållet går den in i munnen och ner i halsen. Ska försöka lossa den, men då säger bebisen: -Jag kan göra det mamma. Ler lite finurligt och drar till i navelsträngen så det känns som hela halsen åker ut när den lossnar. Trodde jag tappade rösten och det gjorde skitont. Då vaknade jag i Panik. Usch!! Det är så jobbigt! Som tur är har jag ju Kim jämte mig så jag kan krypa lite extra nära honom och snyfta lite tills jag somnar om igen.. Han märker nog inte ens att jag är ledsen längre, tror att han bara svarar mmm hela tiden i sömnen numer av ren vana när jag berättar vad jag drömt.. :)

 

Du är på dag 159 av 280. (56,8%).
Du är i vecka 23.
Du har gått 22 fulla veckor och 4 fulla dagar (v22+4).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 20 jun 2010
Du har 121 dagar kvar till beräknad förlossning.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback