Ikea, Babysim och kaffe hos Petra!

Idag blev det frukost på Ikea igen för mig och Ellie. Himla smidigt! Och billigt! Och gott! :)

Sedan mötte vi upp mamma och så hjälpte jag henne med några julklappar och efter det följde hon med oss på babysimmet. Hon var lite nervös för hon ville inte att jag skulle dyka med Ellie under vattnet, men hon såg rätt så lugn ut när vi gjorde det iallafall! :)

Ellie fick öva på att använda flytväst. Hon var jätteduktig och det funkade jättebra! Sen var det de vanliga sångerna, Små grodorna, En liten båt och så sjöng vi Mormors lilla kråka och så dök vi lite och simmade runt och hade det mysigt. Ellie var riktigt sprattlig i vattnet idag! Synd bara att en halvtimme går så fort! Det hinner ju knappt börja innan det är slut!

Tyvär så glömde jag kameran i väskan, men mamma hade med sin mobil som tur var så hon kunde ta några kort på oss iallafall!









Efter det så åkte jag och Ellie ner på stan en sväng. Vi var på Åhléns och köpte små termotofflor till Ellie och på Lindex och hämtade ut ett Up&Go paket från Libero, och sen var vi på New Yorker och sa hej till Jessica. Gud vad stor den affären va! Trodde bara det skulle va en liten affär, men den va ju megastor! Köpte inget, men det fanns massa fina saker där!

Sen kollade vi lite på Julklappar och så åkte vi hem. Tog en sväng förbi McDonalds också och köpte med mat hem..
:P







Sen åkte vi till Wallins och så stannade Ellie hos sin farmor medans jag åkte till Petra på en kopp kaffe och Kim var iväg på jobb. Sen åkte jag hem, dushade och mös ner mig i sängen med nyaste numret av ALLTiHEMMET som kom på posten idag och så vilade jag lite innan Kim och Ellie kom hem och det var full fart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback