8 Augusti.

Nu har jag varit lite dålig på att skriva igen.. Sorry! Semester ni vet! ;)

I Onsdags åkte vi som sagt till Gränna. Vi hälsade på Ida, Andreas, Jesper, Micke, Petra & Hugo som bodde på Gränna Camping. Det var mysigt. Lite campingkänsla i år med. haha.. Vi gick in till Gränna från Wallins hus, och så gick vi tillbaka. En promenad på 30 min åt varje håll, lite lagom! ;) Och så sov vi där till torsdagen. Vi bäddade upp på altanen och tände massa ljsu och hade det jättemysigt! Lite läskigt var det också, eftersom det är glas runt om hela altanen och det var becksvart ute, så vi fick dra för alla gardinerna.. :)

På torsdagsmorgonen väcktes vi av att målarn kom vid 06.30. Väldigt oväntat!! Men han jobbade på ganska lugnt och tyst så vi sov vidare till strax efter nio iallafall. Vi gick upp, åt en jättesmarrig frukost och så gick vi in till campingen igen och mötte upp de andra o så åkte vi färjan över till Visingsö. Har inte varit där på många, många år, så det var trevligt. Vi åkte remmalag, käkade middag och kollade på fästningen. Tillbaka i grännahamnen åt vi glass och sedan gick vi tillbaka till huset och slappade. Kims mamma, pappa & bror kom dit så resten av kvällen spenderades med dem.. Sen åkte vi hem och sov hemma.



Fler bilder hittar du här:

I fredags så åkte vi till Pernilla i Taberg där det var avskedsfest för Åsa som ska flytta till sin käreste i Norge. Det var mycket trevligt! Kim & Ellie var med en sväng, sen åkte de till Gränna och jag stannade kvar till tolvtiden. Hade en superkväll!



Kolla in kvällen här:
http://www.facebook.com/album.php?aid=197893&id=715071465&l=b1612a5d2e

Igår var vi inne i stan och gjorde åt massa pengar. Först åt vi middag på Prima. Adam mötte upp oss där. Sedan åkte vi till A6 Outlet (Inget att ha tyckte jag!) och Ikea. Köpte bl.a babyvakter, lite ljus och ett diskställ till nappflaskorna. Sedan var vi på Icas Maxi och handlade massa massa god mat! Sen hem och fixade lite och bara tog det lugnt resten av kvällen. Ellie sov typ heeeeela dagen. Hon var superduktig!





Jag gjorde inbjudan till Ellies dop inatt också! :P Det tog lite längre tid än räknat, men de blev fina! Skrev 15 st inbjudningar för hand. Det  var jobbigt.. Kom i säng väldigt sent!



Idag gick vi ändå upp i hyfsad tid och åkte till Gränna för att lämna ett bord vi köpt. Efter det åkte vi till Borås. H&M Outlet var inte öppet, eller så har de lagt ner.. Vi åkte till Knallerian där vi gick och tittade. Köpte lite fina grejor. Kim köpte ett jätetfint nyckelskåp som han insisterade på att ha i hallen istället för mitt jag gjorde.. Sen var vi på chilli, men tyvärr var det ju en jätteliten affär i Borås. Skulle kolla på en skinnsoffa, men den fanns inte där så vi får åka till Skövde iallafall.. Men en mjuk o go pläd och några fina kylskåpsmagneter blev det. Sen käkade vi på McDonalds. Det blev inget Ullared för det stängde 17 idag..







Tillbaka i Jönköping fortsatte vi ut till Ekornahult där vi hämtade en vagga som min farfar gjorde till mig när jag var liten. Fast jag ville aldrig ligga i den så den blev aldrig använd. Jag storgrät varje gång mamma la ner mig där. Det berättade mamma för några veckor sedan, jag visste inte det innan. Men nu hoppas jag att Ellie vill ligga i den. Den är jättefin! Funderar på om jag ska måla den vit, nu är den i träfärg.. Tror det blir så..

Efter Ehult så åkte vi hem och plockade upp alla sakerna och sen har resten av kvällen spenderats i sängen frmaför datan. Det är så smidigt för jag kan amma och kolla datan på samma gång. Två flugor i en smäll! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback