Måndag 23 Augusti.

Snabb genomgång av dagen:

Jag & Ellie var nere hos barnmorskan på efterkontroll som man gör 6-8 veckor efter förlossning. Allt såg fint ut, alla värden var bra och jag har läkt himla fint. Skönt att veta! Även jag haft lite ont på senaste, men man får ofta torra slemhinnor när man ammar och de kan vara lite irriterade. Jag måste bara komma ihåg att knipa ordentligt. Det är viktigt! :) Bestämde också vilket preventivmedel jag ska köra på, skönt att börja med det igen.. Och nu är det fritt fram för sex igen, när man nu ska hinna med det! haha.. ;)

Sen åkte jag och Ellie till skogen och letade svamp. Hittade bara ca 10 kantareller.. Åkte hem till Ekornahult och blev bjuden på midddag och sen åkte jag, Ellie, Mamma & Julia ut i skogen igen för att leta svamp. Åkte förbi Jimmys ställe och några andra småvägar och herregud säger jag bara! Vi var i kantarellhimlen! Det kryllade av kantareller överallt! Visserligen väldigt små, men gud vad mycket det fanns. Det var nästan så man tröttnade på att plocka till slut! Det lös gult överallt! Vi hade en plastpåse och en korg helt fulla. Det ramlade nästan över. Hittade även två karljohan svampar, och nästan en hel påse med blodriskor. Blodriskor är goda! Det är lite mer smak i dem!
Totalt var det 6,5 liter med små fina gula kantareller! Det var inte illa!


Förresten, det finns massa lingon i skogen nu! Mogna, röda och fina! Och när mamma skulle kolla på ett ställe så trampade hon på en stor huggorm! Läskigt! Men som tur var så blev hon inte biten!


Jag körde förbi Wallins på vägen hem och gav bort 1,5 liter och så fick Pilutta ca 3 liter och resten tog jag. Fast Sara ska få lite av mig, jag har redan massa i kylen sen sist! :)

Hämtade blöjor hos Pernilla som min kusin Timmy köpt till mig i Norge och Pernilla hämtat hem från Helsingborg. Ca 1000 blöjor. Får ju passa på när det är billigt! Norge som annars är så dyrt.. Men Timmy kunde köpa på sitt jobb för halva priset mot vad jag köper för här hemma eftersom de hade något specialerbjudande. Toppen! :) Det är ju inte billigt med blöjor.

Fick även kläder till Ellie som min faster Carina köpt. Jättefina kläder från Cubus. Tack snälla! :)

När vi kom hem fick Ellie nåt snedspel och gallskrek i ca 1 timme. Verkligen gallskrek. Konstigt. Hon har varit supersnäll hela dagen idag annars och varit jätteduktig när vi trampat runt i skogen bland alla flugor och mygg. Mammas lilla tjej! Hon kommer bli en riktig liten svamp/bär flicka! Det ska börjas i tid! :) Men sen somnade hon till slut i babysittern. Utan mat, så det dröjer väl inte länge innan jag måste amma nu igen. Men det är mysigt också! Lite Johanna/Ellie tid!

Puss och Godnatt alla mina kära vänner! (Resten också) haha.. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback