Loppis, kräftskiva och söndagsmys!

Igår (Lördag) stod jag på Loppis inne på kulturhuset med mamma. Lika roligt som vanligt! :P Vi sålde massa saker, bara mammas iofs för jag hade inte orkat sortera ut något, men det är bara roligt att vara med! Vissa människor, till 99% äldre utlänningar är ju helt otroliga på att vara snåla! De kommer fram och prutar på saker och vill bara betala 5 kr för nästan allt, och så när man går med på det för att slippa tjatet och bli av med grejen, så sträcker de fram 3 kr, eller 2 kr, eller tom 1 kr.. Då kan man ju lika väl ta med sig sakerna hem igen och slänga dem ju! Helt otroligt! Snacka om att vara snål! Men annars tycker jag vi sålde mycket bra grejor till mycket bra priser!

Jag hade planerat så bra att Ellie skulle äta vid 6 innan jag åkte och sen somna om direkt efter som hon alltid gör så jag kunde åka när hon sov, eftersom Kim varit lite sjuk. Men inte. Hon ville inte somna om! Hon måste känt på sig att jag skulle åka för hon var helt plötsligt klarvaken! Så himla typiskt! Jag kom iväg 7.45. Då sov hon fortfarande inte, men hon var nära och Kim var vaken och mös med henne och skickade iväg mig.. :) Sen hade de somnat om och sovit jättelänge..

På kvällen var vi bjudna på kräftskiva i Gränna av Kims bror Klas & hans tjej Amanda. Det var supertrevligt och jag hade jätteroligt! Vi körde 3-kamp, åt god mat (inga kräftor för min del dock, åt kyckling), lekte lekar, umgicks och kvällen kunde inte blivit bättre. Eller jo, om solen hade lyst lite mer, men det var kanon. Jag drack några glas vin för första gången sen oktober förra året och det var gott & mysigt (kunde vatt  lite godare vin bara).. Men det fick jag sota för idag.. :S

Petra & Micke var så snälla och tog hand om lilla Ellie åt oss i några timmar! Tack snälla! :) Vi lämnade henne 17.45 och hämtade henne 23.15 så det var ju bara 5,5 timmar, men jätteskönt att få vara lite ensamma bara jag & Kim. Och alla andra 18 personerna. Det hade gått jättebra, men jag trodde inget annat heller! Fast jag måste erkänna att jag för säkerhetsskull kikade på telefonen några gånger under kvällen.. :)


FLER BILDER KOMMER..

Idag har jag som sagt varit jättetrött och jätteseg och inte gjort något särskilt. Jag & Ellie åkte ut till Ekornahult en sväng och hälsade på. Jossan var hemma från Tidaholm, Johnny var också hemma och för första gången på jag vet inte hur länge åt hela familjen middag tillsammans! Sen slappade vi lite i soffan och så gick vi en kort promenad innan jag åkte hem.


Kim börjar jobba imån efter 5 veckors ledigt (nästan iallafalll) så vi måste sova nu. Tråkigt att inte ha honom hemma när vi går upp imån bitti, men det går förhoppningsvis fort till helgen igen.

Sov gott kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback