Fullt upp!

Detta blir ett snabbt inlägg, förr Ellie har äntligen somnat nu och jag tänkte lägga över henne till sin spjälsäng så jag också kan sova. Hon ligger i babysittern och snarkar! :) Och jag gungar den med foten och halvligger ner i sängen och denna ställningen börjar kännas lite smått jobbig nu!
Idag har jag fått mycket gjort. Först var jag i Ekornahult och jag, mamma, Jossan, Sara & Ellie åkte ut i skogen och plockade blåbär! Fick nog ihop ca 8 liter tillsammans på knappt två timmar! Och några kantareller. Skogen kryllar ju av blåbär! Och getingar. Och flugor. Och mygg. :)

Sedan va vi på Bvc. Det gick bra! Ellie växer som hon ska och reflexerna funkar som de ska och hon är jättestark i nacken! Hon är exakt 9 veckor idag. Väger 5545 gram och är 59,3 cm lång. När hon låg på magen och höll upp nacken och kravlade sig framåt med benen såg det precis ut som hon kröp, då kunde jag inte låta bli att skratta och vi skämtade om att hon är en genibebis som kommer krypa snart! :P

Sen åkte vi till Ica Maxi och köpte hårfärg och sedan vidare till Dalvik där vi mötte upp Jessica. Vi köpte lunch och så gick vi hem till henne och käkade. Jag åt kebabtallrik, det var smaskigt!

Sen åkte vi hem och så kom Petra & Hugo hit. Efter en stund kom Micke och vi drack kaffe och så åkte han hem med Hugo. Ellie tajmade det så bra så hon somnade och vi kunde färga håret på varandra i lugn och ro. Så nu är jag rödhårig. :) Måste bara färga en gång till, för färgen tog lite dåligt.. Tesan tittade förbi en sväng också och hade med sig världens största, mjukaste, goaste Pluto till Ellie. Tack snälla vad du är söt!:P Vi åt toast, Ellie vaknade och mös lite och sen åkte Tesan. Jag badade Ellie, Petra åkte hem och Kim kom hem.

Vi kollade lite på tv och jag fortsatte mitt målande av fåtölj och ett bord jag fick av mamma. Spjälsängen är äntligen färdig också. Det tog ca 5 dagar.. Den blev jättefin i vitt! Så nöjd!


Sov gott!






Kommentarer
Postat av: Therese

Guuuuud , va fin vaggan blev. Där kommer hon sova som en prinsessa. Hela nätterna långa. =) Bordet gillade jag starkt.

O jag ska ut i blåbärsskogen idag. Måste få ihop de sista litrarna innan de är för mjuka.

// Therese

2010-08-20 @ 08:15:17
URL: http://www.ilivethemmavid.blogspot.com
Postat av: Johanna

Åhh, tack! Ja, hoppas hon sover som en prinsessa i den. Det hade varit skönt! :P

Kände de igår att en del blåbär va riktigt riktigt mjuka. Vi plockade för hand, men gud vad roligt det är! Och gott! Jag va helt blå om händerna och i munnen igår eftersom jag ätit massa också, det såg lite roligt ut! haha. Akta dig för getingarna bara.. Det kryllar ju av dem!

Kram!

2010-08-20 @ 09:00:25
URL: http://johannakarinellen.blogg.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback