TORSDAG 22 APRIL.

Igår somnade jag i förlängningen av HV-Djurgården, så jag missade att Hv förlorade. Fick veta det på jobbet i morse.. Mitt resultat gick inte in iallafall. Hade tippat 3-1. Idag tippade jag 2-1. Det gick inte heller in. Undra vad jag ska tippa på Lördagens match?! Skitsvårt ju!

Idag såg jag nästan hela matchen iallafall, åkte hem från Ehult efter tredje perioden, innan förlängnig, och hörde på radion att det hade börjat precis när jag parkerade utanför. Inväntade ett bra tillfälle att gå in, men när jag kom ner i tvrummet och fick på tvn hade precis Hv gjort mål. Efter bara några minuter. Så jag missade det. Det gick snabbt! Och det blev många mål i dagens match. 5-4. Trodde inte det skulle bli så många faktiskt! Men grattis till Hv! Hoppas de tar hem guldet på Lördag!! :P

Kom på i sista minut att jag skulle åka ut till Ekornahult och titta. Johnny ringde och lockade med grillad kyckling & grillade revben, så det var nog det som avgjorde. Haha. Sen är det ju alltid lite trevligare med sällskap också..

Imorse fick jag skrapa rutan på bilen. Det var riktigt hård is! Var även väldigt halt på vägen, fick sladd en gång på Hällstorpsvägen. Det var läskigt!

På jobbet har vi gjort lite allt möjligt idag. Planterat, rensat grusgravar och så var jag & Gunda uppe i växthuset och valde blommor till urnorna. Det blev en jättefin blandning av gul/oranga gyllenlack, rosa förgätmigej och gula penséer. tror det kommer bli riktigt fint! :P


Gunda plockar till sig rosa förgätmigej.


Gyllenlack.


Hmm. Vad ska vi ta mer?


En av sköldpaddorna som de tagit hand om i växthuset.


En annan sköldpadda. De har 4 st. Skäms på folk som slänger ut sina sköldpaddor i naturen bara sådär!


Pricken spanar på sköldpaddorna.



Så söt med ett brunt och ett blått öga.


Finns lite allt möjligt uppe i växthuset. Såg detta bananträdet och var tvungen att fota det..

Idag har jag varit hos barnmorskan. Rätt dag denna gången.. :P Allt såg bra ut och kändes bra. Hjärtljuden låg på 132 slag/minut. Lite lägre än innan, men det lät jättebra. Blodtrycket vra bra. Och magen har växt precis som den ska. Ligger fortfarande precis i mitten av kurvan, så vi följer den väldigt bra! Nästa gån jag ska dit (om ca 2 veckor) ska vi prata förlossning och grejor. Det börjar närma sig. Nu kommer förhoppningsvis bebisen vända på sig också inom några veckor och lägga sig tillrätta med huvudet neråt.

Efter BM åkte jag till Pernilla en sväng. Jag blev bjuden på middag. Eller rättare sagt, jag bjöd in mig själv på middag. ;) Vi grillade wienergrill och åt potatissallad och potatisgratäng och sallad och sås. Det var smaskens!


Wienergrill.

Sedan åkte Pernilla till stan, jag åkte hem och slängde ihop en omgång med bondkakor. Tänkte göra hallongrottor också, men hann inte det riktigt eftersom jag bestämde mig för att åka ut till Ekornahult, så det får bli imån. Då ska jag göra morotskaka och mockarutor också. Ska baka lite åt svärmor som hon ska ha på lördag. Va någon loppis eller något i kyrkan!? Eftersom jag älskar att baka så erbjöd jag mig att göra det åt henne. Jag tycker bara det är roligt!


Kakbak.


Bondkakor.

Nu ska jag sova. Kvällens/Nattens film blir "The Groomsmen". Vet inte om jag sett den innan. Fick leta reda på lite gamla filmer när jag kopplade in dvd:n i sovrummet. Den kan inte spela DivX filmer, så detta får duga. Har ju en hel del filmer att välja på ändå.. :P

Sov så gott!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback