TORSDAG 1 APRIL.

Vilket jäkla påskväder vi har ute. Regn & rusk, sol, kallt, varmt, blåsigt, sol & regn, grått, sol.. Mycket varierande! :)

Kom nyss hem från Taberg. Har ätit Cicki Mama ihop med Kim. Smaskens var det! Slutade lite tidigare på jobbet idag. Skönt! Efter det tog vi en 10 min powernap så nu är man på g igen..

Assisterade på en begravning idag igen. Första för i år var igår. Det känns väldigt bra. Jag trivs jättebra med det. Känns att man verkligen hjälper till och gör något fint för andra.


Den fina altartavlan i Slottskapellet som är målad av Sven Ljungberg.


Det var även premiär för vår veteranmoppe att komma ut i friska luften. Den startade på första trampet och gick som ett skott fast den stått inne i flera månader. ;)

Igår efter jobbet gjorde jag lite påskfint här hemma. Först var jag ute i skogen och stal(!) ris. Är ju van att alltid plocka det i Ekornahult, för där ägs ju marken av oss, och det är helt ok. Men orkade inte åka ut dit igår så jag tog en jäkla omväg hem efter jobbet på en guppig skitig jävla grusväg och smög runt i 40 cm djup snö för det där riset. Men fint blev det. ;) Såg att det varit fler ristjuvar ute så jag var nog inte den enda..


Jag är ute och stjäl björkris. Försöker gömma bilen bakom några granar.. haha.

Igentligen är det ingen idé att påskpynta här, för det kommer inte vara någon hemma här på hela helgen, men det är ganska mysigt ändå. Lite gult & färgglatt måste det va! Igårkväll och senare ikväll sen kommer vi få njuta lite av det iallafall.. Kim åker till Holland imån bitti och jag ska iväg hela dagen. Sen på kvällen åker jag ut till mamma & Julia och sover där till Lördag. På lördag åker jag till Pilutta & Co. i Taberg och sover antagligen där till söndag. Söndag-Måndag kanske jag sover hemma.. Sen kommer Kim sent på Måndag.













Fick oväntat besök igår kväll också. Av min käre far. Han åker till Thailand idag och är borta till den 17:e april så han ville ses innan dess. Vi har inte setts på ett tag nu så det var supertrevligt! Vilken fuskis. Jag vill också ha sol o värme o bad o äventyr. Skulle inte vara fel! Sola lite åt mig med!

Kim lagade mat igårkväll igen. Han börjar bli bra på det där nu. Pommes, fläskfilé och bearneisesås. Utsökt! :)

Strax ska jag åka till Petra & vi ska ta en shoppingrunda på a6. Hoppas det inte är helt överfullt med folk där uppe bara..

Ha en trevlig fortsättning på skärtorsdagen och låt er inte luras av allt för många aprilskämt! :P

Puss*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback