PÅSKHELGEN.

Ska försöka få detta till ett kort inlägg. Om någon tror att jag lyckas kan jag berätta redan nu att det gör jag nog inte.. haha.. Testa och se om du orkar läsa allt..

Precis lagt mig i sängen hemma nu. Kim kommer inte förrän tidigast 3 typ, om ens det, så det är första natten här som jag får gå o lägga mig ensam. Känns lite tråkigt faktiskt. Kim har varit borta sen i Fredags morgon, och vi har knappt pratat alls under hela helgen. Saknar honom jättemycket! Har försökt hålla mig sysselsatt med annat, och det har ju faktiskt lyckats ganska bra! Känns som om helgen varit väldigt lång.

Kom hem nu för ungefär 1 timme sedan, och det är första gången jag är här längre än 30 min sen i Fredags morgon.

Jag ska börja från början..


LÅNGFREDAGEN.

Åkte på utflykt med mamma, Julia, Pernilla, Tim & Anthon. Vi va väl hemma runt 16 nångång. Då åkte jag hem snabbt och packade lite saker och sedan ut till Ekornahult. Käkade middag. Jag & mamma tvättade bilarna. (det var välbehövligt! fast onödigt för det är lika välbehövligt idag. haha.) Julia tvättade sin cykel. Sötnosen. ;)


Julia tvättar sin cykel.

På kvällen grillade vi revben och kollade på film. "Så Olika" av Helena Bergström. Den var lite seg, men väldigt bra. Gick och la oss runt 01. Julia va ganska trött då, men hon höll sig vaken så vi kunde gå o lägga oss samtidigt. :P


PÅSKAFTON Dag.

Julia vaknade ganska tidigt för att ha varit vaken så länge. Jag försökte sova länge och lyckades någorlunda. Fick Påskägg av mamma på morgonen & trisslott, men vann tyvärr ingenting..


Mamma & Julia i sängen.


Julia har hittat sitt första påskägg.


Mitt påskägg från mamma.

Åt en god frukost. Fixade och donade där hemma. Det var kanonväder! Tyvärr hann vi aldrig ut.. haha.. Satt på alltanen och läste lite. Åkte in till Ica Maxi och hjälpte Jossan & Robban köra hem deras utemöbler de fyndat men inte fick in i bilen. När vi kom hem hade mamma påskmaten färdig. Vi satt på altanen och åt. Så skönt! Nästan för varmt när solan var framme..


Mamma läser lite på altanen.


Julia med sina påskägg. Fick totalt 5 st + en present.


Jag.


Påskmaten.


Syster Josefine.


Efterrätt.


Påskmiddag på altanen.


Julia myser i solen.

Kändes som att bo på spa. Bara vila, umgås, äta gott och bli omhändertagen! Så Mysigt!

Bytte om och gjorde mig iordning för kvällen som tillbringades i Taberg. Åkte dit vid 18-tiden.


PÅSKAFTON Kväll.

Tillbringades i Taberg hos familjen Bergholst Sjöö. Vi hade knytkalas. Jag & Pernilla hade komponerat ihop menyn och alla fixade det de skulle och det blev kanonbra! Nästan för bra. Kändes som jag skulle spricka efteråt. På menyn stod potatisgratäng, sallad, skinka- och  fetaostpaj, kycklingpaj, oxfilé, grillad fläskfilé, grillad kycklingfilé, hemmagjord bearneisesås, hemmagjord rödvinssås, hemmagjord aioli, och baguetter med smör och ost. Till efterrätt glass, maränger, kolasås, banan, grädde, ananaspaj och ostbricka med massa kex och goda ostar. Sedan massa påskgodis på de. Haha. Inte konstigt att chipsen, ostbollarna och jordnötsringarna aldrig åkte fram!

Snacka om festmåltid! Väldigt bra idé med knytkalas!

Senare på kvällen hade vi biljardturnering, tog en tripp in till stan och kollade på folk, skjutsade folk och hem igen och spelade lite pokerbiljard.

Jag sov hos Pernilla och vi gick och la oss runt 05. Längesen jag var uppe så länge, men klockan gick så himla fort och vi hade så trevligt så det kändes inte så sent.


Bordet i Taberg är dukat.


Pernilla fixar grillen.


Mys på altanen i solen.


Eva fixar köttet.


Söta flickor.


Katta & Petra.


Buffén.


Massa gott.


Kött.



Tommy, Jimmy & Sara.


Pilutta & Tesan.


Petra & Frida.


Biljard. Hejarklacken har radat upp sig. :P


Biljard.


Ostbricka.


Dessert.


Jag & Petra.


Petra sötnos.


Tesan & Katta.


PÅSKDAGEN.

Gick upp runt 10. Åt frukost. Fundererade på vad vi skulle hitta på och kom på den smarta idén att åka till Helsingborg och hälsa på Carina. Jag har inte varit där sedan Timmys student -06, så tyckte det var på tiden.

Sagt och gjort så packade Jag, Pernilla & Tim in oss i min bil tillsammans med lite packning, massa chips, dricka och godis och gav oss iväg. Självklart hade vi inte berättat något för Carina utan det skulle bli en överraskning. Och det blev det! Våran noga igenomtänkta blåsning gick inte av för hackor! Haha.. De gjorde vi kanonbra!


Tim gör sig redo för Helsingborgstrippen.


Moi.


Lite gott. :P


Pernilla & Jag.

Hon blev så glad så! Och kusin Hanna också! På kvällen åt vi god mat och tittade på Ballar av Stål. Sedan kollade vi på massa gamla inspelade videofilmer som Carina filmat. Så otroligt roligt att se! Började med en från Bulgarien -96. Då var jag 10 år och Pernilla va 21. Alla såg så himla unga ut, fast ändå vuxna. Det var otroligt roligt att se iallafall!

Det är väldigt kul att titta på videofilmer från förr! Synd att man inte filmar så mycket längre!


Två (läs en) söta hundar i Helsingborg.

ANNANDAG PÅSK.

Carina skulle jobba så vi begav oss hemåt vid 9.30 typ. Stannade på McDonalds i Hyllinge och käkade frukost.


Frukost på McDOnalds.



Tim.

Var hemma vid 12.30 ung. Vilade lite, lagade middag hos Pernilla, åkte till stan och hämtade Jennifer, hyrde film.. När vi kom hem bäddade vi ner oss i Pernillas säng och tittade på filmerna. En svensk med Joel Kinnaman som hette "I Skuggan av Värmen" och en thriller som hette "Blindness". Båda var bra, men slutade lite dåligt.


Filmerna.


Jag & Pernilla myser och vilar upp oss efter helgen.

Efter det åt vi lite kvällsmat och sen åkte jag hem.

Med andra ord har jag haft en supertrevlig Påskhelg! Tack allesammans som förgyllt den med er närvaro. Hihi.

Kim ringde nyss. De väntade på färjan i Puttgarden.. Med andra ord blir han jättesen.Typiskt..

Puss & Godnatt!*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback