MÅNDAG 12 APRIL.

Idag på jobbet fick vi lite förstärkning. Emma, en tjej från Junedal som ska praktisera hos oss några timmar varje dag i 3 veckor, och Mattias som ska vara hela säsongen. Trevligt!


Praktikant-Emma.


Städning av grusplanerna. Bort med alla näsor som ligger överallt!

Idag har vi kört städrundan & soprundan, vattnat urnorna, kört skräp, gjort fint på Sofiagårdens innergård och räfsat grusgravar. Dagen gick ganska fort. Med lite radio i öronen och en lysande sol har det varit riktigt skönt.

Hoppas detta härliga vädret håller i sig! Iallafall till helgen!

När jag kom hem slängde jag mig i sängen en stund och läste all reklam som kommit i helgen. Kommer ju typ 3 ton varje helg. :P Sedan ringde Emelie som var ute och gick med Casper i sin nya barnvagn och hon kom förbi en snabb sväng och tjatade lite.


En glad Casper i sin nya vagn.

Kim kom i full fart på sin cykel. Han har börjat cykla till och från jobbet nu. Väldigt duktigt av honom! Men jag tyckte lite synd om honom i morse när han cyklade iväg och det var svinkallt ute! Mätaren visade -4 grader- Brrr.

Vi åkte till Biltema en sväng och köpte bl.a en cykelpump så jag kunde pumpa mina däck. Sedan när vi kom hem och mina cykeldäck var pumpade gav vi oss ut på en cykeltur. Riktigt skönt! Fast jag frös innan vi åkte så jag klädde på mig 2 långärmade tjocka tröjor + en täckjacka. Höll på att svettas ihjäl efter mördarbacken upp till Åsacallen! Fick faktiskt gå en bit med cykeln.. Backen upp är inte att leka med.. :P

Vi cyklade upp över Åsavallen, Åsabadet och ner i Taberg en liten bit. Cyklade runt på lite gator och tittade på hus, och sedan hem igen.

Fick liiiite ont i röven bara.. Haha.. Sadeln satt lite löst, handbromsen var paj, ena däcket vibrerade väldigt konstigt och jag tror att det läckte luft ur bakdäcket. Tror det var något vajsing med växlarna också.. Men annars gick det väldigt bra. Lite skillnad på min & Kims cykel dock.. Men jag kom ju framåt, och jag fick min motion. Perfekt!


Kim på sin racer.


Kim.


Och jag på min.. ;)


Jag.


Åsabadet.


Isen låg fortfrande kvar på Åsasjön.

Nu ligger jag nerbäddad i sänge och ska sova. Imorgon efter jobbet ska jag på "Förlossningsförberedelse i Vatten" igen. Redan en vecka sedan jag var där.. Shit. Tiden bara springer iväg!

Sov så gott!

Puss & Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback