IMSE VIMSE..

Idag har jag varit väldigt trött. Ganska vanligt nu för tiden. Känns som om kroppen bara säger ifrån och vill vila. På en gång bara sådär. Men det är väl inte så konstigt kanske. Känns jobbigt bara för jag vill orka så mycket och orkar nog mer än jag igentligen gör. Så all trötthet kommer på en gång istället så fort jag tar det lugnt.

På jobbet har det varit tråkigt väder. Jag har räfsat löv och grusgravar. Jag & Praktikant-Emma var och pantade lite burkar och flaskor. Har inte pantat sedan i höstas och vi hittar ju en hel del så det blev en liten slant till fikakassan. 450 burkar hade vi och säkert 50 plast/glasflaskor. Fast ungefär hälften av alla burkarna var ingen pant på, även om vi försöker spara bara de som är pant.

   

Gick hem vid lunch eftersom jag skulle till barnmorskan idag. Lagar middag, vilar lite, gör mig iordning och åker ner till vårdcentralen. Sitter där och väntar och när jag väntat i ca 10 minuter undrar jag varför hon är så sen.. Ska ju träffa Petra direkt efter och åka till a6 så jag börjar bli lite stressad. Funderar en stund på vad det är för dag och vilket datum det är igentligen. Kommer på att det kanske inte alls är idag jag ska vara där utan i morgon! River upp kalendern och där står det ju klart och tydligt BARNMORSKAN TORSDAG 22 APRIL. Jag är en dag för tidig. Haha. Och jag som kollade igår i kalendern och en gång idag precis innan jag åkte så det verkligen var rätt tid. Snacka om vimsig.

Jag får skylla på graviditeten. har blivit ganska trög och glömsk på senare dar. Hoppas det går över sen så jag kan vara mitt normala smarta skärpta jag igen. Haha.

Åkte upp till Petra & sedan till a6. Köpte inget, riktigt stolt över mig själv. Fast letade inte direkt heller iofs.. Ska till Ullared på Söndag, och känns som jag kan vänte med att handla tills dess.. Petra köpte skor! Två par gympaskor till Hugo och ett par svarta fina pumps till sig själv. Sedan åt vi på McDonalds. Eller jag åt mest.. :P Skulle bara ta en glass först, men när vi kom dit så såg jag att BIG TASTY kommit tillbaka och jag blev överlycklig, jättesugen och bara var tvungen att vräka i mig en sån. Petra tog bara en cheeseburgare & en glass. Hur gott som helst var det iallafall! :P


Big Tasty. I Love It! Typ enda hamburgaren jag äter. Mmmm... Att den inte finns jämt.


Petra.

Åkte till MAXI en snabbis, hämtade Adam (Kims lillebror) på Jordbrovallen, körde honom till Taberg, åkte hem och nu sitter jag i soffan och kollar på hockeyn i min ensamhet. Känns nästan som man måste se idag. Och heja lite på Hv. Vinner de idag så måste man ju ABSOLUT se imån. Då tar de hem guldet! Fast jag tror inte det igentligen. Men hoppas! Undra vem jag ska våldgästa då?!

Någon som vill njuda in mig på Hockey?! Gärna lite mat också.. hihi.  =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback