FREDAG 16 APRIL.

Idag har varit ganska fint väder ute, fast det inte skulle vara det. Solen har skinit iallafall. Skönt!

På jobbet fixade jag iordning och gjorde fint i minneslunden, sedan har jag assisterat på begravning på eftermiddagen.


Nystädat i minneslunden & sofforna har ställts ut.


Praktikant-Emma.

Vi slog även till med storfika idag och överraskade Magnus med blomma och mina hembakta bakelser eftersom han förlovat sig! Grattis. :P Utan att säga något också! Jag såg att han hade en blänkande ring på fingret i måndags, och då var det flera veckor sedan de hade förlovat sig. I Thailand. Mysigt!


Fikadags.


Magnus.

Efter jobbet åkta jag ut till Ekornahult och åt middag. Fick hjälp av Jimmy & Markus att byta till sommardäcken på bilen. Brukar alltid göra det själv annars, men det är ju inte så smidigt nu.. Tack så mycket för hjälpen! :P


Sommardäcken.




Fick även hjälp att byta en trasig bromslampa. Perfekt!

Sedan tog jag & Mamma en promenad. Alfarunda. Jätteskönt! När solen sken och det var vindstilla var det riktigt behaglig värme faktiskt!


Mamma.


Jag.


Mamma & Jag.







Efter det åkte jag till Pernilla. Där var det fullt hus med skånska släktingar och några till som kommit upp för att gå tabergsmilen imorgon. Vi förberedde massa mat. Vi blir 60 personer, så det går åt en del! Handla har vi gjort tidigare i veckan som tur är! Vi marinerade 7 kg benfria kotletter, 6 kg kycklingfilé och 4 kg karrékotletter som ska grillas imån. Sedan skalade och strimlade vi 15 kg potatis och skar upp 6 jättepurjolökar. Skönt att ha mycket förberett! Blir så smidigt imån då! ;)


Full fart i köket.


Potatisskalning.


Jocke & Pilutta.


Purjolökshackning.


Underbara Pilutta.

Jag fick även hjälp av kusin Hanna att slänga i lite hårfärg i mitt hår. Behövde färga utväxten.. Sedan åkte jag hem och duschade och fixade lite och nu ligger jag i sängen..

Det är väl bäst att jag sover nu så jag orkar med en heldag imån!

Puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback