BEBISLISTA.

Jag tänkte dela med mig av min bebislista.

Det finns en hel del grejor man kan behöva när man väntar smått. Jag har försökt sätta ihop en lista på allt som kan vara bra att ha.
Självklart behöver man inte alla de här grejorna. Men man kanske kan plocka ut några av dem och det kanske är något man inte tänkt på själv.

Jag har fyllt på denna listan nu under flera veckor, och tror att det viktigaste finns med..


ÅKA:
Babyskydd
Barnvagn
Skötväska
Åkpåse
Plastad frotté
Parasoll
Myggnät
Regnskydd
Varm filt
Barnvagnsleksak
Reflexer till hjulen
Bärsele
Täcke
Kudde
Fårskinnfäll
Hjulskydd

SOVA:
Madrass
Påslakanset
Dra på lakan
Plastad frotté
Mobil
Filt
Lapptäcke
Täcke (sovpåse)
Kudde
Spjälskydd
Sänghimmel
Resesäng
Babyvakt

SKÖTA:
Tvättlappar
Våtservetter
Blöjor
Frottélappar
Rumpsalva (Inotyl, Bephanten)
Barnolja
Febertermometer
Borste
Tops
Bomullsrondeller
Nagelsax
Skötbädd
Skötbäddsöverdrag
Blöjhink
Badbalja
Badhållare, Duschhållare
Badtermometer
Bad-Cape
Nässug
Koksaltlösning
Nappar
Napphållare
Dregelscarfs

ÄTA:
Flaskborste
Nappflaska
(Ersättning, ifall att)
Alvedon flytande
Haklappar
Amningskudde

TILL MAMMA:
Trosor
Amnings-bh
Bindor
Bystvärmare
Amningströjor
Bröstpump
Mjölkuppsamlare
Bröstvårtssalva
Massageredskap
Amningskudde
Intimvåtservetter
Nässpray
Alvedon
(Simring, sittkudde)

Sköna kläder och tom tvättkorg.
Frysen full med färdiglagad mat som bara är att värma på.
Bekväma amningskläder, till exempel stora skjortor som är lätta att knäppa upp eller amingstoppar.


MÖBLER & PRYLAR:
Spjälsäng
Skötbord
Byrå
Babysitter
Leksakskista
Skallra
Baby-Gym
Mjukdjur
Myspöl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback