32 + 0.

Du är på dag 225 av 280. (80,4%).

 
Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 0 fulla dagar (v32+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 20 jun 2010
Du har 55 dagar kvar till beräknad förlossning.



   

Nu har det gått 32 fulla veckor och jag ska precis gå in i vecka 33. 55 dagar kvar. En femtedel.

Jag har gått upp 11,4 kg.

Det mesta går fortfarande bra. Lite ont i ryggen. Problem med domningar i handen. Barnmorskan sa att jag ska ringa en träningsterapeut om det fortsätter vara jobbigt. Så kan jag få en skena till handen/handleden att ha när jag sover..

Har nog fått en infektion i tandköttet över min vänstra visdomstand också. Skitsurt! Det gör så jävla ont! Är jättesvullen i kinden. Kan knappt tugga.. Har haft ont sedan i torsdags, så om det inte blir bättre imån måste jag nästan ringa tandläkarn. Eller vårdcentralen..

Känner av bebisen starkare nu. Älskar när den rör på sig där inne. Får alltid ett leende på läpparna då! ;) Men ibland kan det göra riktigt ont. Det är mindre skönt.. Den lägger sig och liksom trycker utåt på väldigt märkliga sätt ibland. Då känns det. Det är mest det som gör ont, inte sparkarna. De känns inte alls som jag trodde de skulle göra. Ibland ligger bebisen och trycker på sidorna, så ser magen riktigt rolig ut. Den kan vara helt sned. Eller bukta ut på ena sidan. Det är häftigt! Tänk att jag har en liten bebis inne i magen som snart är färdig att komma ut. Det känns märkligt när man tänker så..

Och när jag tänker på förlossningen börjar jag bli lite smånervös måste jag erkänna. Men bara lite. Den ska ju ut liksom. Det bara är ju så. Hoppas bara att allt går bra!

Längtar otroligt mycket efter att få se vem som bott där inne iallafall. Och lära känna våran lilla bebis. Jag & Kim pratar jättemycket om hur det kommer bli och hur bebisen kommer se ut och vilka personligheter den kommer ha och vem den kommer vara lik. Vårt lilla underverk. Vi längtar jättemycket båda två. Att vara gravid och få ett barn tillsammans är en helt otrolig upplevelse! ¨




Kommentarer
Postat av: Sara Wallin

Jag blir helt rörd, sitter här med tårar i ögonen! Vilka fina kläder du har hittat! Jag längtar ihjäl mig! PUSSS

2010-04-27 @ 21:14:10
Postat av: Johanna

Haha.. vad söt du är! ;) Tack! Vi börjar också nästan längta ihjäl oss nu.. Det ska bli så spännande! Snart är du faster! :P

2010-04-28 @ 19:53:00
URL: http://johannakarinellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback