Städa, städa, städa..

Åh vad jag har städat idag! Men så skönt att ha det färdigt inför imån!

Imån har jag nämligen inte tid för det! Klockan 12 ska jag va hos Sofie och fixa frillan inför kvällen. Sen hem och packa alla Ellies saker och lämna henne hos sin farmor. Sen hem och göra mig iordning och tända lite ljus och vid 16 kommer massa folk hit på förfest innan Jimmys 30-års fest. Första gången vi har en riktig förfest här hemma! Det ska bli så kul!! Även om det bara är ca 2 timmar och ganska tidigt på kvällen. Men jag ser fram emot det!

Sen blir de party hela kvällen. Har sett fram emot Jimmys 30-års fest länge. De får bli min debut kan man nog säga. :) Fast jag ska ta det lugnt. Är förkyld och sen vill jag inte vara allt för dålig på Söndag.. :S

Ellie ska vara hos sin farmor ända tills på Söndag. Alltså över natten. Det är första gången hon sover borta en natt. Jag har bara varit ifrån henne en natt innan (personalresan) och då sov hon här hemma hos Kim. Med andra ord så är det första kvällen/natten som jag och Kim är ensamma hemma på 4,5 månader. Det känns lite konstigt.. Men väldigt skönt! Det behöver vi.. :P

Synd bara att Ellie skulle bli så förkyld och lite hängig. Men det löser sig. Hon var mycket piggare idag än igår. Det är säkert hon som har smittat mig.. Haha. Jag tror hon kommer ha det jättebra och mysigt hos sin farmor så jag behöver inte oroa mig. Men jag kommer sakna henne!

Här kommer lite bilder på "källarn" nu efter vi gjort om där nere. Alltså vårt tvrum en trappa ner.. :)


Pallarna som står där framför bordet är från Ikea. Jag köpte svart skinn och sydde överdrag till dem.


Sen har vi hängt upp lampan från Ikea. Mini maskrosen. :)




Kuddarna har jag sytt också..


När jag & Ellie var ute på promenad innan plockade jag mossa och gjorde lite fina höstdekorationer!










Här är skåpet/bokhyllan som jag målat vit. Allt det som är vitt var körsbär innan. Vi har tagit nner och isär allt och så har jag målat det 3 gånger och sen fick vi skruva upp det igen. Det blev faktiskt fint. Lite sumt på end el ställen där tejpen suttit, men det är stor skillnad mot innan. Till det mättre! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback