Måndag 25 Oktober.

Kim trodde det var September nu. Haha.. Han frågade när 24 Oktober var. För vi är väl i September nu undrade han. Hmmm... Inte riktigt med där.. :)

Idag har jag och Ellie shoppat loss. (Igen.) Först var vi på Byggmax och köpte färg och penslar och lacknafta och maskeringstejp så jag kan måla lite saker här hemma. Vita såklart. :)
Sen va vi på JunesHuset i Huskvarna och köpte fuskskinn och lite annat tyg och nålar m.m. Sen åkte vi till a6 och lämnade in Ellis lyckopenning hon fick av Sara & Jossan i doppresent på gravering. Sen gick vi in på Ikea och köpte en minimaskroslampa. (Likadan som den över trappan fast en mini.) Sen köpte jag korv utanför Ikea och käkade upp den och sen fick jag väcka Ellie för det var bäst att ge henne mat innan vi åkte hem. Hon sov hela shoppingturen! Haha.. Somnade när vi åkte in till stan och vaknade när vi åkte hem. Perfekt. Det var jättesmidigt idag. Fast det är det ju oftast. Jag far och flänger och Ellie har inte så mycket val annat än att följa med mig! :)

Tesan kom förbi en sväng också. Mucho Nice!



Sen har jag sytt skinnfodral till våra pallar i tvrummet och kuddfodral till några av kuddarna i soffan. (Vilket tog väldigt lång tid!) Och så har jag målat dörrarna och lådorna på vitrinskåpet i tvrummet vita. Och Ellies barnstol vit också. Även det tog väldigt lång tid. Och jag måste måla allt mins en gång till. Säkert två!



Som tur va så somnade Ellie redan 21.30 idag så vi har kunnat pyssla lite och fixa här hemma. Skönt! Måste få allt färdigt till helgen för då ska vi ha vår första förfest här i denna lägenheten! Och sen blir det fest hela dagen lång!! :)

Nu måste jag försöka sova. Puss & Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback