Från spermie till bebis!

Nu i dagarna är det exakt ett år sedan jag blev gravid. Ett år sedan lilla Ellieplutt började växa i min mage. Det är helt otroligt att en liten perfekt helt underbar människa kan skapas inne i magen på bara 9 månader. Att allt finns där och fungerar som det ska. Att det växer som det ska, att hårfärg, ögonfärg och tänder redan är bestämt för länge sen. Att allt finns där för att fortsätta skapa nytt liv igen och igen och igen..

Man kan inte förstå innan man får barn hur mycket man kan älska någon. Det är nästan läskigt! Det är sant. Jag skulle göra ALLT för Ellie. Självklart älskar man folk innan man får barn, men känslan av att älska sitt barn är en annan känsla, en helt otrolig känsla. Visst, jag älskar min pojkvän, min familj, mina underbara vänner och jag kunde tänka mig hur det skulle bli när våran bebis kom. Hur mycket jag skulle älska vår bebis. Men jag kunde aldrig förstå hur det skulle kännas. Inte förräns nu.

Jag är så tacksam över att vi fick en frisk och helt underbar liten tjej. Hon är 3,5 månader nu och utvecklas hela tiden. Lär sig nya saker hela tiden och det är så roligt att få vara en del av hennes utveckling och resa genom livet.

Min ögonsten, din mamma älskar dig till stjärnorna och tillbaka tusen miljoner gånger om!




Kommentarer
Postat av: Hanna

Tycker det är super roligt att läsa din blogg Johanna :D. Så roligt att läsa och se Ellie växa och se hur ni har det:). eftersom vi inte träffas allt för ofta är det jätte roligt att läsa då får man ju reda på allt :D. Ses på dopet :D. längtar efter er Puss & kram <3<3

2010-10-02 @ 02:11:11
Postat av: Johanna

Åh tack Hanna! Vad du är söt! :) Roligt att höra att du läser! Vi saknar dig också! Ska bli så kul att ni kommer upp snart! Puss & Kram <3<3

2010-10-03 @ 15:01:21
URL: http://johannakarinellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback