Ellies dop.

Ellies dop var idag kl 11 i Månsarps kyrka. Jag gick upp jättetidigt för att hinna med allt jag skulle. Jag var smått irriterad på Kim som låg och sov till 20 min innan vi skulle åka och sen inte kunde bli klar i tid eller hjälpa till med något utan gick runt som en jävla varan hemma och fick inget ordentligt gjort... Men det gick ju bra ändå..

Dopet var jättefint! Lite långdraget i kyrkan eftersom det var vanlig gudstjänst också med kör och barnkör och så var det en speciell gudstjänst idag eftersom det är tacksägelsedagen. Den kallades Gloriagudstjänsten. Och så var det några femåringar som fick psalmböcker. Det var jättemycket folk iallafall.

Men det var fint och roligt och lite annorlunda! Prästen spelade bongotrummor till psalm 333, Änglarna Sjunger i Himlen. Den hade Ellies svärmor valt och den var jättefin. Det var roligt att han vill spela bongotrummor! :)

Sen sjöng min kusin Ulrika solo, "Älskade barn". Hon gjorde det så himla otroligt bra! Det var superfint. Tack så jättemycket Ulle! Jag fick blinka både en och två gånger för att inte tårarna skulle komma!

Sara läste Evangeliet om Jesus & barnen, och hon gjorde det jättebra!

Alla barnen fick komma fram och titta under dopet och se när prästen gjorde hela namngivningsgrejen med vatten på huvudet och allt det där. Tim fyllde dopfunten med vatten, så duktig så!

Vi valde att ha våra två systrar som Ellies faddrar. Josefine & Sara. Lite roligt att de även är "bästa kompisar". De kommer vara världens bästa faddrar! Världens bästa moster & faster till Ellie! :)

Ellie var superduktig. En riktig liten ängel. Hon somnade strax innan vi gick fram i kyrkan och satte oss på raden längst fram, sedan sov hon ända tills det var dags att gå upp. Sedan häll Jossan henne och hon var vaken och kikade och till och med när prästen tog henne och hällde vatten på hennes lilla huvud så var hon snäll. Hon tittade ganska nyfiket omkring sig! :) Sen var hon snäll resten av gudstjänsten också. Vår lilla söta tjej! :)

Efter dopet träffades vi i Palmbergsvillan i Taberg allesammans och åt och fikade och öppnade doppresenter. Det höll jag på att glömma skriva. Tack snälla alla för de fina presenterna! Ellie fick jättemycket fint! Smycken och pengar och leksaker och prydnadssaker. Hon tackar hjärtligast! :)

















































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback