4 månader!

Shit vad tiden går fort. Fast ändå inte.. Men Ellie är 4 månader idag. I början gick tiden så himla sakta. Iallafall de första 10 veckorna. Nu har de senaste veckorna bara flygit iväg!

GRATTIS MIN LILLA PRINSESSA PÅ DIN 4-MÅNADERS DAG! :)


Ser de ut att ligga bekvämt? Nä! Men mysigt har de iallafall! haha.. :)

Idag la jag ut min bil på blocket. Hör av dig om du är intresserad! Annonsen hittar du på:
http://www.blocket.se/jonkoping/Renault_Megane_II_1_6_16V_5_d_30147260.htm?ca=17&w=1

Det var en tant som ringde vid 13 idag och frågade om hon fick komma och titta på den vid 16. Inga problem. Jag åkte ut till mamma med Ellie och stressade som en tok och städade hela bilen och plockade ur vagn och insats till bilbarnstol och all annan skit som ligger i den och tvättade den och gjorde den jättefin. Lastade även i vinterdäcken som låg ute i Ekornahult ifall. Lämnade kvar Ellie hos mamma i Ekornahult och åkte hem till Norrahammar för att träffa den där tanten och hennes gubbe. Då ringer kärringen (nu var hon ingen tant längre utan en kärring!) och säger att de köpt en annan bil som hennes gubbe hade varit och tittat på och att hon missuppfattat honom. Jävla kärring!! Lite småsur blev jag då...

Åkte ut till Ekornahult igen och så har jag tillbringat större delen av kvällen där. Jag & mamma började sy lite smått och fixa med vårat hemliga projekt. Haha.. Det ni! Nu blev ni nyfikna va? Vi ska stå på torget den 27 November så då får ni komma dit och handla av oss! Mer om vad vi kommer sälja berättar jag en annan dag. Men det är fina grejor! :)

När jag vi kom hem så började jag fixa med fotoramarna som jag ska ha på väggen i köket. Målade på min skiss och mätte och klippte och ritade och hade mig. Satte upp några av dem, fast utan foton i, men det är så kul att få upp dem på väggen! Det blir skitbra! Fast jag fick inte ha det riktigt som jag tänkt för Kim kom och skällde på mig och sa att det gick strömkablar precis där jag tänkt sätta en spik. Så då fick jag ändra om lite. Men det kommer bli fint när det är färdigt!
Lite komplicerat bara. Det tar sin lilla tid. Sen är det inga upphängare på fotoramarna så det måste man sätta dit själv med små krokar och ståltråd. Där tjänar Ikea massa pengar! Bara skickar med en liten påse.

Nu ska jag sova. Sjukt trött idag. Ellie vaknade jättetidigt, och det betyder att vi också vaknade jättetidigt. Fast Kim och Ellie sov lite sen igen, men då hade jag tusen andra grejor att göra så jag hann inte sova minsdann. Konstigt , för på mornarna när vi vaknar tänker jag att så fort Ellie somnar ska jag också passa på att vila, men det är längesen nu som jag vilade på dagen. Det är så mycket annat hela tiden som man vill passa på att göra medans hon sover... Typ städa, tvätta, diska, plocka iordning.. :)

Sov Gott mina kära vänner! *Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback